Du gamle måne

 
Igår lyckades jag fota månen. Det är inte helt lätt att fota månen så att bilden blir bra. När det är mörkt ute så blir månen som en ljus prick och det går inte att utskilja några detaljer. 
 
Bilden tog jag medan det var hyfsat ljust ute, på det viset lyckades jag fota så att månen inte blev utfrätt. 
 
Blogg100/52
#1 - BP

Bra jobbat där! Har aldrig lyckats med att ta en bra bild av månen. Men jag har ju bara en liten pocketkamera så...

Svar: Jag tog bilden med min PowerShot Canon G1X, vilket inte är en systemkamera.
Per-Anders

#2 - Ulla Maria

Synnerligen läcker månbild. Har själv försökt några gånger och alltid blivit besviken på resultatet.

Svar: Det är svårt. Månen är ju så långt bort också.
Per-Anders

#3 - Rolf

En måne som lyser på onda och goda,på Sossar och Sverigedemokrater.

Svar: Så är det. På goda och onda, på sossar och sverigedemokrater.
Per-Anders

#4 - Mia

Jättefin bild! Jag har testat ibland att fotografera månen med varierande resultat.

Svar: Det kan funka om det är hyfsat ljust ute och att man zoomar in allt som går.
Per-Anders

#5 - Anna-Lena

Bravo!

Svar: Tack!
Per-Anders