Fototriss: uppåt

Idag känns det inte speciellt uppåt, i alla fall inte för min del. Jag är jätteförkyld så denna lördag får bli en dag i stillhetens tecken. Men ett bidrag till Fototriss ska jag väl i alla fall få till, tycker jag. Första bilden tog jag på mig själv, med fotoriktningen uppåt, när jag är på väg att göra i ordning frukost.
 
Ute på gräsmattan hittade jag några blommor som jag inte vet vad det är för sort (de ser ut som en blandning av tussilago och maskrosor). Jag lade ner mobilen i gräset under blomman och fotade. Fick på det viset blomman på bild i uppåtperspektiv.
 
Sista bilden samma sak, fast i diskmaskinen. Den här gången lade jag kameran riktad uppåt, i botten på diskmaskinen, och lyste med en ficklampa från sidan mot disken.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om fototriss, uppåt, foto
#1 - Blåst af Kuling

Häftiga bilder.
Krya på dig och fortsatt trevlig helg.

Svar: Tack!
Per-Anders

#2 - Axart

Krya på dig! häftigt fotat :)
AX

Svar: Tack!
Per-Anders

#3 - Madde

Bra triss.. Sista bilden var häftig 😀

Svar: :)
Per-Anders

#4 - BP

Andra bilden är fenomenal! Så otroligt vacker oavsett sort av blomma.

Krya på dig - tajmingen kunde ju ha varit bättre. Jag menar vem vill förstöra en helg med en förkylning...

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Gemsofmylife

Mycket bra tolkningar av Uppåt !!!!
Gillar den mittersta.. riktigt vacker bild ngt man annars inte ser, men som jag skrev hos mig.. man ska nog vara i marknivå för att inte missa ngt uppåt ;)
Sanna

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Gammelsmurfen

Svar på din fråga: http://gammelsmurfen.bloggagratis.se/2015/08/16/11160982-wanas-konsten-i-parken/

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Gammelsmurfen

Glömde ju kommentera dina bilder känns det som.. Tycker du hittat ett klurigt sätt att trissa :-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Gammelsmurfen

Det var ju länken jag glömde ;-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se/2015/08/16/11160982-wanas-konsten-i-parken/

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Lottisen

Häftiga perspektiv i din triss, krya på dig!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Borgmästaren

Andra bilden jättefin men den första får bonuspoäng för att den var så roligt fångad. Bra arrangerat!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - jeanette

Trots stillheten har du fått till en bra triss.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Normalt sett hatar jag selfisar, men dina är kreativa :) Det tog en stund innan jag kom fram till att det var en diskmaskin i sista, kul vinkel.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anneli - A'la Foto

Sista bilden är riktigt läcker och kreativt fångad!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anni

Men alltså! Selfien fick mig att skratta gott och diskmaskinen fick en helt ny bildvinkel som jag gillar! Tack för att vi fick se den rena disken och inte den smutsiga ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Nukke

1. och 3. bilder är mycket bra tolkning om vardag !!
2. bilden är så vacker o bra bildvinkel !

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Eva Trillian

Bra triss med en skön personlig touch! :)
Krya på dig!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Annette

Kul triss. Jag tycker tvärtemot KajsaLisa, att det är kul med selfiesar, jag vill gärna se vem det är som skriver och fotar. Roligt att se vad andra har i sina kylskåp också :) Den där korven såg smakrik och god ut, och mellanmjölk, skinka och amerikansk dressing finns i vår kyl också :)

Svar: Korven är en Forbondekorv från Hälsingland som jag köpte på Hudiks marknad förra helgen. Den är jättegod.
Per-Anders

#18 - Mia

Snacka om fantasi. Underbart!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Barbro S

Härliga bilder, roligt perspektiv. Det är en slags fibbla i mittenbilden.

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Berit E i Kasperian

Javisst, så kan man ju också göra! Inspirerande. (Jag borde ha tänkt i liknande banor.)
Krya på dig!

Svar: Tack!
Per-Anders

#21 - Marit Johansson

Fantasin var det då inget fel på trots att du var krasslig :) jättebra uppåt-bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Tomtan

Härlig vardagstolkning!

Svar: :)
Per-Anders