Att stå på huvudet och läsa annonser

 
Det här med företagsannonser i dagstidningar. Jag har märkt på sistone att vissa annonsörer väljer att ha sin annons upp och ner när den publiseras i tidningen. Antagligen för att de tror att läsaren ska bli nyfiken och vända på tidningen för att läsa annonsen. 
 
Men tänk om alla annonsörer skulle göra likadant. Då skulle ju ingen sticka ut. 
 
Då blev man ju tvungen att läsa hela tidningen upp och ner. 
 
Frågan är om det är fler eller färre som läser en annons när den är upp och ner. Vad tror du?
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om annonser, media, timrå, sundsvall
#1 - BP

Det har jag faktiskt inte sett än, det där med upp- och nedvända annonser.
Efter att har layoutat tidningar reagerar jag spontant ganska negativt. Det ser ju ut som om layoutaren av misstag har stoppat in annonsen på fel sätt.

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Suck, kan dom inte vända dom bak och fram istället och skriva något intressant på baksidan :)

Svar: Bra idé.
Per-Anders

#3 - Micke

Har jag likt BP inte heller sett ännu.
Urdumt om du frågar mig.

Ha en fin Lördag.

Svar: Tack. Lördagen blev bra.
Per-Anders