USB i mänsklighetens tjänst

 
Under historiens gång har mänskligheten brottats med en rad svåra frågor. Typ, hur botar man cancer? Finns det liv på mars? Och framför allt, varför går det inte att ansluta ett USB-minne till en iPad eller en iPhone?
 
Det senare har stört mig väldigt mycket.
 
Jag vet att man, via en adapter, kan ansluta ett SD-kort (från en digitalkamera) till en iPad/iPhone. Man kan också ansluta en digitalkamera till en iPad/iPhone via en USB-kabel. Men att ansluta ett USB-minne till en iPad/iPhone - det har hittills varit omöjligt.
 
Nu finns emellertid en lösning på problemet. 
 
För ett tag sedan köpte jag ett nytt sorts USB-minne, med ett USB-uttag i ena änden och en iPad/iPhone-anslutning i den andra änden. Med detta kan jag nu enkelt flytta bilder mellan min iPhone och PCn - i båda riktningarna. Det funkar hur bra som helst.
 
Ville bara berätta det.
 
Det finns fortfarande hopp om mänskligenheten.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om usb-minne, iPhone, iPad
#1 - BP

Det var ett toppen tips! Att flytta bilder från iPhonen till PCn har ju aldrig varit ett problem, men åt andra hållet... Coolt!

Svar: Precis. Skitcoolt!
Per-Anders

#2 - BP

Svar: Du har sååååååååå rätt angående den gamla hederliga Bilprovningen.

Svar: Japp.
Per-Anders

#3 - Veiken

Jösses, att det skulle ta sååå lång tid. Snart är det väl ute med USB och något annat kommer istället. Suck!
Svar: Klart det var tomt hemma hos mig! Vi stod utanför på väg in ;)

Svar: Nättjänsten Dropbox är ju ett alternativ men den funkar ju bara om man har åtkomst till nätet.
Per-Anders