Höstpremiär

 
I morse var det is på bilrutorna, vilket innebar att jag blev jag tvungen att begå säsongspremiär med isskrapan. Is på rutorna - ett påtagligt tecken på att det inte bara är höst utan även en vinter på gång.
 
Inomhus blir temperaturen lägre och lägre, och vi eldar för fullt i öppenspisen. Snart får vi kanske till och med slå på elementen, trots att det innebär en ökad bränslekostnad (pellets).
 
Men det är okej. Allting har sin tid - sommaren också. Det är mysigt att sitta vid öppenspisen och känna lugnet från den sprakande elden.
 
Bilden tog jag på framrutan innan jag skrapade bort isen.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om höst, vinter, is, höstmys
#1 - BP

Bilden är betydligt vackrare än verkligheten måste jag säga!

Här ingår uppvärmingen av lägenheten in i hyran. Å japp, HSB har än en gång skött sig utmärkt. 22 grader inomhus kan jag liksom inte klaga på;-)

Svar: 22 grader är lite väl varmt tycker jag. 21 är bättre.
Per-Anders

#2 - Micke

22 grader brukar vara standard här med...ingår i hyran så jag är nöjd.

Ja...nu kommer väl snart vintern...helt ok för mig som inte behöver skotta mm.

Ha en fin Torsdag nu.

Svar: Jodå, torsdagen har hittills varit hittills varit helt ok.
Per-Anders

#3 - kalebass

Det fanns en tendens till frost på min cykelsadel härom morgonen... men inne är det gott o varmt!

Svar: Hoppas du hade en isskrapa så du kunde skrapa på sadeln.
Per-Anders

#4 - KajsaLisa

Men det är inte riktig höst än, frosten är fortfarande grön, nästan i alla fall :) Kul bild.

Svar: Frosten är grön. Det låter som inledningen på en dikt. Antecknar det.
Per-Anders

#5 - Maria Olander

Här har vi också haft mycket frost den senaste veckan. Kallt men vackert. Väldigt fin bild.

Svar: Tack!
Per-Anders