När kommer värmen?

Söndagkväll. 10 maj.
 
Jag kollar YR-appen för att se hur vädret ska bli kommande vecka. Lite regn och lite sol blir det, men värmen. Var är värmen? Det är ju för fasen snart mitten av maj och hittills har temperaturen inte orkat ta sig längre upp än typ 15 grader. Som mest. För det mesta håller den sig nånstans mellan 5 och 10 plusgrader. Det är för lite.
 
Jag vill ha värme!
#1 - Kenneth

har precis läst att det var likadant ifjol o då blev det ju en bra sommar :)

Svar: Ok. Sådant ger hopp.
Per-Anders

#2 - Bp

Håller helt med dig! Å YR är då ändå mera positiv i sin prognos än SMHI...

Svar: YR är ofta pålitliga.
Per-Anders

#3 - kalebass

Vill bara tala om att det är sol här hos mig !!:-).
Nog bra att det fina vädret inte kommer för tidigt, fint väder fram till midsommar innebär ofta att det därefter blir grådask resten av sommaren...


Svar: Antar att det är lite skillnad på väderförutsättningarna i norra och södra Sverige.
Per-Anders

#4 - Anna-Lena

Mellan 5 och 10 plusgrader? Det är väl inte så illa. :)
Midsommarafton i fjol var väl ca. 7 grader, tycks jag minnas. Resten av sommaren var ett enda värmepustande...

Svar: Jag ser fram emot lite värmepustande i år också.
Per-Anders