Funktionen jag saknar i min bil

 
Jag ser TV-reklamen om Toyotas nya bilmodell som bromsar av sig själv om den kommer för nära framförvarande bil. Jag tror även Volvo har en liknande funktion i sina nyare modeller.
 
Moderna bilar har också en funktion som gör att de fickparkerar automatiskt utan att man behöver röra ratten. Dessutom finns funktioner där man kan öppna bakluckan, och till och med starta bilen, med fjärrkontrollen.
 
Nu väntar jag bara på att någon biltillverkare introducerar en funktion som gör att man med fjärrkontrollen kan köra bilen kortare sträckor - trots att man inte sitter i den. Det var just den funktionen jag önskade mig tidigare idag när sambon och jag var i Birsta och handlade. När vi handlat färdigt och gick ut ur köpcentrat spöregnade det. Då hade det varit jättetrevligt om det funnits en knapp på fjärrkontrollen som gjort att bilen backat ut från parkeringsfickan och kört fram till oss vid varuhusentrén.
 
Fast nu finns det ju ingen sån funktion på min bil och vi tvingades bli blöta på väg till bilen. 
 
Den tekniska utvecklingen går för sakta. 
 
Blogg100/89
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om forskning, utveckling, blogg100
#1 - BP

Hahaha! Ja tänk om en sådan funktion funnits för bilar. För vet du vad - kollegan köpte en husvagn i Tyskland för några veckor sedan. Å den kan köras fram/parkeras med hjälp av fjärrkontroll. Varför gör man inte sådana "nymodigheter" för bilar... i regnväder...

Svar: Det var en riktigt cool funktion på en husvagn.
Per-Anders

#2 - Kenneth

det finns en annan variant "PARAPLY" ;)

Svar: Låter som en ny spännande funktion.
Per-Anders

#3 - Mia

Ja du den finns kanske inom en snar framtid... bilen som kommer till dig efter ett knapptryck. Bromsande bilar om de kommer för nära någonting, det tror jag satsas på för fullt... Golfen har en sådan funktion...

Svar: Kanske blir det verklighet nån gång.
Per-Anders

#4 - Znogge

Vår Toyota har den funktionen med fickparkeringen och det är en helt otrolig känsla!

Svar: Jag kan ana det. Skulle vilja ha en sån bil själv.
Per-Anders