Fötterna på jorden

Jag tänker på uttrycket att stå med båda fötterna på jorden. Vad innebär det egentligen? Är det en bra egenskap?
 
En person som står med båda fötterna på jorden skulle jag vilja beskriva som pålitlig, realistisk och ärlig. Emellertid är inte en sådan person cyniskt utan hellre godhjärtad. En beskrivning av mig själv helt enkelt.
 
För övrigt har jag släppt idén med att byta design på bloggen. Ingen av PRO-mall (vilket innebär att de ska vara lite med avancerade) hos Blogg.se tilltalar mig fullt ut. De är fula och saknar de funktioner jag vill ha.
 
Däremot kan man göra bloggen mobilanpassad utan att man har en PRO-mall. Det steget ska jag ta inom de närmsta dagarna trots att kommentarsfunktionen ser lite konstig ut i mobilen. Jag återkommer och förklarar lite närmare hur man gör - det är enklare än man tror.
 
 
#1 - Kenneth

de flesta står väl med fötterna på jorden eller?

Svar: Det är en bra fråga. Bokstavligt talat, kanske. Men inte symboliskt.
Per-Anders

#2 - Bp

Vilket konstigt talessätt - egentligen. Jag menar vart annars ska man stå med sina fötter om inte på jorden...

Svar: Precis. Det är naturligt att stå på jorden. Därför är det konstigt att vissa inte gör det.
Per-Anders

#3 - Mia

En del är förstås uppklättrade på tak och stegar och litet av varje... så alla står inte på jorden alltid.

Mobilanpassning... har du en gammal mobil? Min frågar mig när jag loggat in på en blogg om jag vill ha en mobilanpassad version... Bara att tacka ja, om jag vill det alltså... ;-)

Svar: Nja, min mobil är ganska ny. Däremot är min blogg ganska gammal.
Per-Anders