Fototriss: svartvitt

Den här veckan är det svartvitt som gäller hos Fototriss. Samtliga mina tre bilder har jag tagit på olika detaljer på samma objekt; gräsklipparen. Den är just nu en högaktuell snackis här hemma eftersom gräset är högt och gräsklipparen vägrar att starta. 
 
När jag är färdig med mitt Fototrissande ska jag gå ut och försöka få igång den. Om den inte startar tänker jag skrika åt den och sparka på den.
 
Om inte det hjälper tänker jag prova att byta tändstiftet. Det var ju faktiskt tio år sedan jag bytte det senast. Kanske det har betydelse i sammanhangen.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om fototriss, blogg100, foto, svartvitt, gräsklippare
#1 - Nukke

Hej, såg du att i 1. bilden där finns en mygga eller en flyga ! Fina maskin bilder !

Svar: Precis. Jag såg den också när jag tittade på bilden i min iPad.
Per-Anders

#2 - Emelie

Jättesnyggt! Om den inte startar så gjorde den sej i alla fall bra på bild! :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Sivinden

Stilige bilder på et tilsynelatende kjedelig objekt. Flott triss!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Spanaren

Fint med att fota sin gamla trotjänare!
Hoppas att den startade?
Bra trissat/ kram

Svar: Jodå, den startade efter att jag bytt några delar.
Per-Anders

#5 - Violen på Brandholmen

Rejäla fotovänliga doningar på din gräsklippare! Hoppas den startar så du slipper skrika dig hes!

Svar: Jodå, jag hoppade över skriken och gick direkt på tändstiftet.
Per-Anders

#6 - Veiken

Ja, gräset växer så det knakar fast det är kyligt! Gräsklipparen kanske inte tycker om att vara i svartvitt, men jag gillar det! Svartvit gräsklippare är fränt! :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - kalebass

Svartvitt gör att det hela blir riktigt dokumentärt !

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Cecilia Artista

Nu är det verkligen gräsklippartider! Hoppas din maskin startar snart!
Snygga lite grova bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - BP

Eller så kan du helt enkelt köpa en ny eller använda en lie;-)
Coola bilder och jag hoppas att du får igång skrället!

Svar: Jajemän. Jag bytte tändstift och luftfilter och då startade den.
Per-Anders

#10 - Arja

Halloj!
Tänk att s/v bilder på en gräsklippare kan bli så läckert :O) Är du säker på att du har det rätta knycket hihi, hoppas att du fick det klippt iaf!!!

Svar: Jo, det är viktigt med den rätta knycken.
Per-Anders

#11 - Kristallina

Man skulle inte tro att gräsklipparens delar i närbild kan vara riktigt snygga. Kul med lite teknik bland trissarna.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Micke

Klippt gräsmatta har jag inte gjort sen 2004 då vi lämnade över vårt radhus till de nya ägarna.
Skönt att slippa brukar jag tänka...men ändå...det är nåt visst med en gräsmatta...med maskrosor.

Fin triss...hoppas du inte behövde sparka för mycket :)

Ha de bäst.

Svar: Maskrosor är fina.
Per-Anders

#13 - Beppan

Kul variant på trissen.
Hoppas det hjälpt att byta tändstift...

Svar: Det gjorde det.
Per-Anders

#14 - Kenneth

fina bilder men tror du verkligen att det funkar med skrik o spark :)

Svar: Nej, det är bättre att byta tändstift och filter.
Per-Anders

#15 - KajsaLisa

Kul bildsvit med rolig text, du kanske skulle be att få låna grannens :)

Svar: Behövs inte. Nu har min egen startat.
Per-Anders

#16 - Axart

Häftiga detaljer!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Anni

Äsch, den ville ju bara att du skulle se på den med nya ögon. I färg!
Supertrissat!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Lennart

Bilderna får mig att minnas min eländiga moped. Fick en gammal moped av farmor när jag var 14. Den var från 60-talet, hon hade kört runt med den i Frövi och Rockhammar när hon jobbade som hemsyster. När jag sen fick den slutade den att fungera. Tror att jag körde den tre gånger. Den bråkade varje gång, stannade hela tiden eftersom det var något fel någonstans. Vi lyckades aldrig veta vad felet var. Jag sålde den för 100 kronor. Sen dess har jag aldrig varit intresserad av 2-hjulingar.

Svar: Min gräsklippare har fyra hjul. Det känns tryggare än två.
Per-Anders

#19 - Anemonen

en utmärkt stilig triss i närbild. Gillar den skarpt.

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Borgmästaren

Roligt motivval. Blev extra fint med svartvitt tycker jag. Lite mer stillsamma än det annars grälla färgerna på en motorgräsklippare.

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Anna-Lena

Ser att du har fått igång den Det var bra... för jag hade inga råd att komma med.
Maskindelar gör sig nog bäst i svart-vitt. Bra motivval!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - jeanette

snyggt.

Svar: :)
Per-Anders