Fototriss: så här ser det ut där jag är

Så här ser det ut där jag är. Idag har det varit lite gråkallt och mulet. Inget mysväder alls. Krokusen på gräsmattan hade ingen vidare lust att öppna kronbladen så jag fick gå väldigt nära för att kunna fota innanmätet i blomman.
 
Vår vildvuxna häck har producerad någon sorts gröna saker längst ut på grenarna. Är det sånt som kallas skott? Här gick jag också väldigt nära och fick en närbild på grönsakerna. 
 
En klassiker bland villaägare så här års är att kratta gräsmattan. Idag krattade jag ungeför en meter på gräsmattan, för fotots skull. Kanske krattar jag hela gräsmattan imorgon. Eller nästa helg.
 
Veckans Fototriss är också en tävling där deltagarna kan vinna priser från CoolStuff.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, fototriss, foto
#1 - Anneli - A'la Foto

Härlig triss! Den sista bilden är ju helt fantastisk! Snygg komposition!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Monica o Jacob

Skulle behöva kratta såg jag inte så mycket löv men en massa små bitar av pinnar;-)
ha en bra dag

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Gunvor

Hihi vi måste också. Har ganska så stort område som måste ses över. Men vi får se hur vädret blir. Idag skiner sola! Fina närbilder!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Kenneth

första bilden var riktigt cool :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Znogge

Men så vacker den första bilden är!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Bp

Fastnar också på den sista bilden! Kompen och de glada färgerna är bara så himla läckra! Vad gör man inte för trissen eller hur!!!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Berit E i Kasperian

En och annan skulle nog kalla det gröna för blad. Och knoppar. Men strunt samma - det tyder i alla fall på att det är vår nu.
Och krattdags. Om man vill. Jag vill inte.

Väldigt fin triss du visar. :)
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Axart

Roligt och fint trissat!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Spanaren

Fina trissar!
Den första skira grönskan är bara så mäktigt fin. Har man fotat så kan man se på den bilder flera ggr om året/ kram

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Lennart

Jag slipper att kratta, vi har ju bara vår balkong och det räcker bra tycker jag. Där har jag suttit och haft det mysigt nu i det härliga vädret under helgen. Det blev faktiskt premiär i går med frukost där i solen. En kopp té och två rostade mackor med ost och apelsinmarmelad.

Svar: Låter både mysig och gott.
Per-Anders

#11 - cissi

Haha, gillar din sista bild!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Den första fick du verkligen till färgen på, men den sista blev häftigast, vilken bildvinkel.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anonym

Du går verkligen inifrån och ut i dina bilder! Den första skulle jag inte kunnat gissa vad det var men det var ett jättefint foto. Krattandet ser riktigt proffsigt ut för att vara bara en meters poserande :-)

Svar: :)
Per-Anders