Jordskorpan förefaller vara tunn i Timrå

 
Med våren kommer snösmältningen. Först smälter den lösa snön uppe på snöhögarna, sist smälter isen längst ner. Och varje år är man där och hackar med spaden, för att påskynda att också den tjuriga isen smälter bort.
 
Igår var jag ute på gården och hackade, men isen var hård och ville inte ge med sig. Först hackade jag med spaden - sedan med ett spett. Jag tog i allt vad jag kunde, men uppenbart drämde jag till lite för hårt. Se videoklippet ovan vad som hände.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg100, timrå, sundsvall, våren, vår
#1 - Znogge

Ha, ha, det är nog lugnast att låta issmältningen ha sin egen gång ;-)

Svar: Det förefaller så.
Per-Anders

#2 - Micke

Hoppsan hejsan...det kan gå hett till om man tar i för hårt :)

SV: Inget som inte löst sig eller åtminstone är under kontroll...just nu iallafall.

Svar: Ja det gäller att ta det lugnt med spettet.
Per-Anders

#3 - kalebass

Tygla den, så har du fixat en fin värmekälla till kåken... kvarteret... kommunen...

Svar: Det är precis så man gör på Island.
Per-Anders

#4 - BP

Hahaha! Ja, jag gillar då kalebass kommentar:-)))

Å kallas vägen för "gården" uppe i Sundsvall. Varför knacka loss isen? Smälter den inte så småningom - i maj eller så;-)

Svar: Nja, jag började på vägen och fortsatte på gården. Det är just för att slippa vänta till maj som jag hackar is redan i mars.
Per-Anders

#5 - Kenneth

Antar att isen smälte :)

Svar: Ja, så jag slapp hacka.
Per-Anders