Fototriss: motljus

Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är motljus. När jag begav mig ut för att fota gick tyvärr solen i moln. Men efter en stund öppnades en liten glugg i molntäcket och jag passade på att ta en bild.
 
Fast man behöver ju inte ta hjälp av solen för att få motljus. Det går lika bra med en ficklampa. Här är motivet en förstärkare med diverse reglage och en anslutning för hörlurar.
 
Den tredje bilden har jag tagit på vår katt. Motljuset från fönstret gör att morrhåren liknar fiberoptik. Även hans fällda hårstrån syns tydligt motljuset.
 
#Blogg100/7
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, motljus, foto, solen, katt
#1 - BP

Här gillar jag helt klart tvåan bäst. Den skiljer sig från alla landskap och himlar jag sett idag.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Kari

Tøffe bilder! Du har vært flink til å finne motiver! Kram. Kari

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Stare Ström

När inte solen vill lysa så får man fixa till ljuset själv!
svar: Jadå, man isbjörnar kan man stöta på överallt på Svalbard. Guiderna måste vara beväpnade. Det är mäktiga möten!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Berit i Kasperian

SÅ fina bilder, klart man kan fixa motljus själv - tänker jag förstås så här i efterhand. :D

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Axart

Fina trissbilder, katten är hur cool som helst!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Gärdsmygen

Bra trissat! Katten på sista bilden är så fin. Fast ibland vill man inte ha motljus när man har katt......det är så mycket som syns som man inte vill ska synas.....

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Monica o Jacob

Favoriten här är ju given, vilka läckra morrhår i motljus;-)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Ninni

Verkligen fina bilder i motljus.....=)
Trevlig helg!

Kram Ninni

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Znogge

En vacker och intressant triss!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - cissi

Snyggt trissat! Kissen blir min favorit! :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Åke

Mycket bra, mycket bra! Skönt ljus med stärkarn, katten underbar med rena facit och fin bild från två tallars komun :)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Kenneth

fina bilder. O det kan bli riktigt bra ibland med motljus :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - annika

Wao, härliga bilder och så fränt att du hittat så olika motiv på samma tema.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - irene

wow, jag gillar första bilden väldigt mycket!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Borgmästaren

Den första väldigt fin. Enkelt motiv men fint fångat. Gillar även den andra med alla dess färger. Roligt taget!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Spanaren

Gillar din översta bild bäst för sådana här foton brukar jag ta själv. Kolla så ren och fin och med ett vackert motljus *bra*
/kram

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Oliver

Som vanligt ett smakprov på utsökt och varierad kreativitet.

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Caroline

Mittenbilden var verkligen snygg!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Anita A

Varierat och kul, det gäller att tänka till lite för att få de bilder man vill ha! Superfin bild på katten, de morrhåren imponerar :)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Tomtan

Härliga bilder!!!! Gillar variationen

Svar: :)
Per-Anders