Det hände igen

Plötsligt dyker det upp, mitt under förmiddagsfikat på jobbet. Blogguppslaget. Jag tänker: det där måste jag blogga om ikväll när jag kommer hem. Men nu ikväll när jag sätter mig för att skriva, då har jag glömt vad uppslaget handlade om.
 
Jag gjorde alltså samma misstag igen - jag missade att skriva ner idén när den kom. Att jag aldrig lär mig.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100
#1 - Kenneth

du får skaffa diktafon :)

Svar: Jag brukar använda mobilen för att tala in meddelanden åt mig själv med med. Men ibland hinner jag inte med förrän jag glömt vad jag skulle säga.
Per-Anders

#2 - Anna-Lena

Det där känner jag väl igen.
Tänk att man har världens bästa inlägg, t.o.m. i vilken ordning ordens ska skrivas ner... ibland med en finurlig knorr på slutet... och så är det puts väck när man äntligen sitter vid datorn.
Jag får ofta idéer när jag befinner mig i skogen, och då har jag ju ingen möjlighet att skriva.

Svar: Att prata in ett kom ihågmeddelande på mobilen (1333) är ett bra sätt att memorera idéer
Per-Anders