50 mil tur och retur

 
Idag har jag kört sträckan Sundsvall - Nordmaling tur och retur. Typ 50 mil blev det totalt. På sågverket jag besökte gjorde jag en intervju till en artikel i personaltidningen - på engelska. Mannen jag intervjuade var amerikan, vilka brukar vara lättare att prata engelska med än engelsmän. Jag vet inte riktigt varför jag tycker det, men amerikaner pratar mer begripligt än britter - på nåt vis.
 
När jag tittade i anteckningsboken efteråt hade jag skrivt fraser blandat både på engelska och svenska. Så kan det gå.
 
Bilden ovan tog jag på vägen hem. Jag var på väg ut från en parkeringsficka (så jag körde väldigt sakta) då jag såg de mäktiga molnen - som blev ännu mäktigare efter lite pålagd HDR-effekt i min iPad.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100
#1 - Kenneth

nästan lite skrämmande

Svar: Ja nästan.
Per-Anders

#2 - Mia

Efter så många mil är det skönt att vara hemma igen, misstänker jag. Så tycker jag i alla fall när jag gjort långkörning.

Svar: Jo, det är skönt.
Per-Anders

#3 - Veiken

Jag undrar om det kommer någon ner genom det där hålet i molnen! Härlig bild!

Svar: Ja, man skulle nästan komma tro det.
Per-Anders

#4 - Bp

Vilken bild! Riktigt dramatiskt!
Har nog lättare för britter än amerikaner, vilket ju är logiskt med tanke på att maken är engelsman.

Svar: Jag tycker definitivt att engelsmän är trevliga, men ibland svåra att hänga med när de pratar.
Per-Anders

#5 - Rantamor

Men har du varit i Nordmaling utan att hälsa på Rantamor ???
Vilket sågverk har du varit på?

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: Jag var i alla fall till Lenas vägkrog och åt lunch.
Per-Anders

#6 - Rantamor

Rundvik kanske ???

Svar: Precis. Där var jag.
Per-Anders

#7 - Anna-Lena

Åhå, Nordmaling.
Tja, jag har en dotter i Olofsfors, en i Umeå, bror strax söder om Skellefteå, annan bror i Luleå, syster i Timrå... så mina resor blir också rätt så långa.
Så går det när man flyttar söderut, till Falun.

Svar: Själv bor jag i Timrå.
Per-Anders