Studenterna invaderar

Försökte köra bil genom Sundsvall idag. Det tog tid. På flera håll hade polisen spärrat av gator och jag (och alla andra bilister) fick lov att snirkla mig fram på smågator för att komma dit jag skulle. Överallt var det långa bilköer som stod stilla.
 
Varför hade då polisen spärrat av halva stan? Var det bombhot nånstans? Hade nån giftig gas läckt ut från nån underjordisk gasledning? Nej, det vara värre än så. Stan var invaderad av studenter. Horder av rosenkindade, uppklädda studenter - samt deras föräldrar, småsyskon och alla andra upptänkliga släktingar som fullständigt korkade igen stan.
 
Och så dessa tutande lastbilar med studenter på flaken som kör runt, runt! Ska det vara nödvändigt?
 
Trevlighetsterror!
 
Jag får nån slags obehaglig känsla i kroppen när jag ser studenter. Vet inte riktigt varför. Kanske är det nåt trauma från min ungdom då jag själv tog studenten. Vad vet jag? 
 
Blogg100/97
#1 - Kenneth

ja de är så glada att få komma ut i verkligheten :)

Svar: Kanske det. Själv vore jag glad att ibland få slippa komma ut i verkligheten.
Per-Anders

#2 - BP

Personligen tycker jag att det är ett riktigt roligt inslag med studenter på flaken. Men att stå i bilkö för dessa fordon som ju inte får köra mera i mera än 30 km/h är inget roligt. Det kan jag verkligen håller med dig.

Svar: Visst.
Per-Anders