Snigelnördar på Instagram

 
Temat hos Fototriss i lördags var Ätbart. Jag bidrog med en bild på en snigel (plus två ytterligare bilder). Som vanligt lade jag också upp bilderna på Instagram och taggade snigelbilden med #snail.
 
En stund senare fick bilden en gillamarkering av en Instagramanvändare som kallar sig @snail_friends_. När jag tittade närmare på @snail_friends_ profil framgick tydligt att det handlade om en riktig snigelfantast. Samtliga bilder (i skrivande stund 155 st) som Snail Friends lagt upp hade sniglar som motiv.
 
Dessutom verkar vederbörande sitta och kolla snigelrelaterade taggar för att titta på andra användares snigelbilder. 
 
Hängivna människor är fantastiska. Jag beundrar dem verkligen. Jag kan också hålla med om att sniglar är söta. Men själv skulle jag ha svårt att förmå mig att ägna en hel Instagramprofil åt sniglar - eller för den delen något annat specialintresse. 
 
Det ligger inte för mig att nörda ner mig inom ett specifikt område. Jag gillar hellre att ha lagom mycket kunskap inom flera områden.
 
Jag tänker hellre brett än smalt. 
 
Bilden ovan är en sidotagning från fotandet i lördags.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om sniglar, foto, Instagram, nördar
#1 - BP

Dessa fantaster kallas väl för fetischister. Det finns många "arter" där - å då menar jag inte sniglar precis. Det kan handla om skor, båtar, hatter, larver, spindlar etc.

Japp, jag beundrar också dessa ganska "insnöade" människor, men skulle aldrig vilja vara en av dom - undantag fotboll;-)

Svar: Jag är nog inte heller speciellt insnöad på något ämne.
Per-Anders

#2 - Kenneth

man kan väl ha både och :)

Svar: Kanske.
Per-Anders

#3 - Micke

Är väl inte så insnöad på nåt speciellt jag heller...lite av varje eller vad som faller mig in är väl mera min melodi.
Jo..katter kanske förstås....fast den "fetischmen" är väl mera min frus med tanke på alla kattskulpturer hon samlar på ;)

Men hur det än är...ha de gott.

Svar: Jo, katter gillar jag också.
Per-Anders