När Hitler rockar fett

Alla vet vi vem Adolf Hitler var; en ondsint grym diktator som låg bakom miljontals människors död. Vi vet också att många människor, 70 år efter att andra världskriget tog slut, fortfarande attraheras av hans vedervärdiga ideologi och försöker allt vad de kan att återupprätta ett samhälle där ondskan är norm. Obegripligt kan man tycka.
 
Själv gläds jag istället över att det finns musik. 
 
I filmen Undergången, som handlar om Hitlers sista dagar som diktator, finns en scen som många påhittiga YouTubekrearörer gjort egna lustiga varianter av. Bland annat den i videoklippet ovan. I klippet har man trixat till Hitlers utskällning av sina befäl så det istället ser ut som om han sjunger låter Thunderstruck av den australiensiska hårdrockgruppen AC/DC. 
 
Tänk om Adolf Hitler blivit rocksångare istället. Vilken bättre värld vi kanske skulle haft. 
 
Blogg100/90
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Hitler, nazism, blogg100
#1 - BP

Inte roligt alls, speciellt då han inte ens kunde prata engelska - mig vetande alltså...

Svar: Jo, filmen är hur cool som helst.
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja tyvärr kan vi ju inte ställa tillbaka tiden

Svar: Nä.
Per-Anders

#3 - Veiken

Jag hör stöveltrampet i fjärran och det kommer allt närmare nu!
Jag läser en bok som heter Magnoliatorget som är en triologi från 30-talets England (London) och fram till 1953. Jag har hunnit till 1941 ungefär. Det är många som skulle läsa den. Man följer en huvudperson och det pekar på vad folk fick gå igenom i England på den tiden!

Svar: Det är viktigt att lära sig av historien.
Per-Anders

#4 - Veiken

Jag vet inte hur säkert det är att åka till Jordanien idag, men man kan ju gå in på UD sidan:
http://www.regeringen.se/uds-reseinformation/ud-avrader/
och
http://www.regeringen.se/uds-reseinformation/ud-avrader/jordanien---avradan/
Så ser man vart man inte bör åka!

Svar: De sidorna brukar vara bra.
Per-Anders

#5 - Mia

Går "Undergången" på svenska biografer nu? Den skulle jag gärna vilja se... missar jag den så får jag fixa det på annat sätt.

Svar: Den har ju några år på nacken så risken finns att den inte går på någon svensk biograf. Den kanske finns på nätet.
Per-Anders

#6 - Lotta

Såg detta klippet för ett tag sedan. Fantasin har inga gränser :-)kan bara hålla med, musiken hade varit ett bättre val för denna mannen.
Lyssnade på ett radioprogram på ettan för ett tag sedan då jag körde till Öland. Handlade om människor som råkade ut för denna ondsinta man. Väldigt intressant program som jag tyvärr inte kom ihåg vad det hette. Tänk vad de fick stå ut med. bara tanken gör mig svimfärdig.

Önskar dig en bra dag!

:-)

Svar: Vi får verkligen hoppas att Hitler inte kommer tillbaka i nån ny skepnad. Tyvärr är det många som försöker.
Per-Anders

#7 - Carina

Personligen gillar jag den här bättre
https://www.youtube.com/watch?v=8WjzArfxGPs



Svar: Jo, den är fin.
Per-Anders

#8 - Micke

Ja du...Hitler...vänder mig från bordet och lättar på maginnehållet i en papperskorg...bildligt talat iallafall.
En pottsork av hög dignitet som en del ännu hyllar...jaja...så är det :(

Ha de gott nu och trevlig helg

Svar: Ja, han var en riktig fuling.
Per-Anders