Ifjol julgran. Idag midsommarstång.

 
Härom dagen berättade jag om stammen till vår julgran som stått kvar på gården sedan i julas. Idag kom den till användning som del i helgens midsommarfirande. Den fick bli stommen till midsommarstången. 
 
Jag band helt enkelt fast en pinne tvärs över stammen, klippte ner en bit av häcken (som fick bli lövbeklädnaden) samt toppade med lite sommarblomster som dekoration. 
 
Det blev riktigt snyggt om jag får säga det själv.
 
Glad Midommar önskar jag alla!
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om midsommar, timrå, sundsvall, midsommarstång
#1 - BP

Jag sa ju det! Snacka om perfekt återvinning! Den midsommarstången är riktigt, riktigt fin!

Svar: Tack!
Per-Anders

#2 - Anonym

Här kan man tala om gränsöverskridande lösning.

Svar: Jajamän!
Per-Anders

#3 - Steve

Tråkigt att jag blev anonym. Gör ett nytt försök till gränsöverskridande.

Svar: Ok.
Per-Anders

#4 - Ruth i Virginia

Visste väl det, att du är kreativ.
En majstång som inte kan kopieras!!
Snyggt som tusan! Dansade du kring den

Svar: Nej, vi dansade inte runt den. Vi stod bara och beundrade den.
Per-Anders

#5 - Hanna

Haha, man tager vad man haver var det väl Kajsa Varg som sa. Snyggt blev det ju också.

Bilden från tunneln har jag som du nämnde i kommentaren, tagit längst fram vid panoramafönstret på en tvåvåningsbuss. Bästa platsen för foto om man är ute på vägarna :-) önskar dig en fortsatt fin midsommarhelg.

Svar: Tack detsamma.
Per-Anders

#6 - Kenneth

ja julgransfötter kan man ha till mycket :)

Svar: Kanske är det så.
Per-Anders

#7 - Kari

Jeg har faktisk laget brenneslesuppe en gang- for mange år siden.Men det ble med den ene gangen. Mulig man kunne forsøke igjen: Det skal vist være sundt. Granskudd hender det jeg tar en tugg av når jeg er i skogen. Løvetannvin har jeg smakt: Det frister ikke å smake igjen. Men man burde absolutt være tøffere å smake på mer av alt det som gror der ute!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Anna-Lena

Minsann, fick du inte till det?!

Svar: Jodå.
Per-Anders

#9 - kalebass

Ursäkta sen kommentar... Den stången ser ut att vara hämtad från Sagan om ringen... det är bara hobbitarna som saknas, dansande runt den. ;-)

Svar: De saknades hela midsommarhelgen. Men stången stod kvar.
Per-Anders

#10 - Mia

Åh vad imponerad jag blir av att du tog mitt tips på allvar och satte det i verket! ;-) ;-)

Svar: Jajamän.
Per-Anders