Fototriss: så här ser det ut där jag är

Idag anordnades folkfesten Lögdödagen inte långt från där jag bor. Mycket folk i farten, marknadsstånd och naturligtvis kolbullar. Hur gott som helst.
 
På marknaden kunde man köpa allt från egentillverkade yxor till inlagda kantareller. Sambon köpte en påse rökt sik vilket låg i lådan bredvid den jag fotade på bilden ovan. Tyvärr glömde jag vad den rökta fisksorten på bilden heter. 
 
Årets Lögdödagen blev väldigt välbesökt. Undrar hur många som lämnade frivillig parkeringsavgift.
 
Bildena är mitt bidrag till Fototrisstemat så här ser det ut där jag är.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Lögdödagen, fototriss, foto, folkfest, timrå
#1 - Katarina-Cinnamon

Ser trevligt ut, fint trissat :-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - kalebass

Ser härligt ut! Synd att inte dofter går att skicka via nätet... Smakprov per snigelpost, kanske ?

Svar: :)
Per-Anders

#3 - cissi

Det där ser ut som en folkfest i min smak! :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Violen på Brandholmen

Mysigt! Gillar marknader av alla de slag och kan man köpa något gott med sig hem är det toppen!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Mia

Kolbollar har jag sett reklam om ibland på olika marknader... Vad är det för något?

Svar: En slags pannkaka gjord av vatten, mjöl, salt, samt rimmat fläsk. Kolbullar har sitt ursprung hos bl a skogshuggare för länge sedan.
Per-Anders

#6 - BP

Kolbullar - mums! Å rökt sik - ännu mumsigare. Trevligt med en skylt som ver om frivillig parkeringsavgift. Betydligt trevligare att bli mött av skylten än av en gubbe som vill ha 50 spänn i avgift tycker jag.

Svar: Risken finns att den sammanlagda inkomsten blir mindre om det är frivilligt att betala.
Per-Anders

#7 - Åke

Tre riktigt härliga bilder :) Kolbullar som är så gott dessutom :) Fisken med :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Axart

Ser mumsigt ut det där, fint trissat!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anneli - A'la Foto

Vilka härliga bilder! Det ser mysigt ut på den marknaden!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Kenneth

trodde det var pannkakor först :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - KajsaLisa

Kul skildring. Jag har alltid varit nyfiken på kolbullar men aldrig testat. Vad jag förstår är det vetemjöl och stekfett. Namnet kommer från att det tydligen var en vanlig maträtt i kojorna bär dom som skötte kolmilorna bodde.
Sen frivillig avgift vore kul att testa hos mig. Men frågan är om vi nollåttor fixar det.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Nukke

Härligt !!! Plättar och fisk !! Jamskis !!!!

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Anemonen

Trevligt med sådana tillställningar. Rökt fisk och framförallt böckling det gillar jag. Kolbullar vad spännande inte för att jag vet vad de består av men de ser ut som någon slags pannkakor.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anna-Lena

Mmm... kolbullar är jättegott. Och rökt fisk med.
Verkar ha varit en trevlig dag.

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Lisa

Älskade kolbullar, eller typ: pannkaka stekt med fett och fläsk i panna...

Svar: Typ.
Per-Anders