Rapport från Crikvenica

 
Jag kan meddela att sambon och jag den här veckan befinner oss i Kroatien. Helt klart är Kroatien vårt favoritland bland semsterdetinationer. Här är människorna trevliga, naturen omväxlande och klimatet härligt.
 
Det här är tredje gången vi semestrar i Kroatien. Första gången var vi i Pula (som ligger i regionen Istrien), andra gången i Makarska (Dalmatien) och så denna gång då resan gått till den lilla staden Crikvenica vid Kvarnerbukten.
 
Här i Crikvencia har vi hyrt ett rum i en flerfamiljsfastighet via Novasol. Hyresvärdinnan är en vänlig dam från Bosnien som inte kan någon engelska utan frågade oss när vi anlände om vi talar tyska eller kroatiska. Det endla ord jag och sambon kan på kroatiska är hvala som betyder tack. Istället fick det bli min knaggliga tyska, vilket hittills har funkat utmärkt.
 
Hittills har vädret varit fantastiskt - typ 30 grader varmt och inte ett moln på himlen, vilket är en helt ok förutsättning när man befinner sig på badstranden.
 
Bilden ovan tog jag häromdagen på väg ner till stranden.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om semester, resor, kroatien, kaktus, sommarväder, solsken
#1 - BP

Låter som en dröm! Å ni valde en bra vecka, för här kan vi inte skryta med mera än 22 grader och gråväder.

Utanför Crikvenica har ni ju ön Krk - väl värt ett besök.

Bilden är otroligt läcker!

Svar: Vi tog en sväng till ön Krk igår. Bland annat promenerade vi lite i några små pittoreska städer.
Per-Anders

#2 - Mia

Det låter som att ni har det underbart! Jag har faktiskt börjat fundera på någon vecka i Kroatien, kanske i höst.. kanske nästa år... beror på lust. Bra att ni gör så god reklam för Kroatien!

Fortsätt njut!

Svar: Kroatien är ett härligt resmål. Rekommenderas starkt!
Per-Anders

#3 - Micke

Nån gång ska jag besöka kroatien...känner folk där.
Fast jag håller mig nog till de som kan svenska eller Engelska.
Tyska?
Inte min starka sida ;)

Ha de gott.

Svar: Även engelska funkar ganska bra i Kroatien.
Per-Anders