Ute på hal väg

Idag har jag kört de nära 50 milen mellan Sundsvall och Piteå. Sex och en halv timme tog det, inklusive paus för ostmacka vid Höga Kustenbron samt en stekt älgkorv på Statoilmacken i Carlshem, Umeå. Jag brukar vanligtvis klara sträckan på sex timmar blankt men idag blev det att ta det försiktigt på vägen. De första tio milen var det underkylt regn, resten nollgradigt och snörök. 
 
Jag mötte åtskilliga plogbilar under resan. Bilden ovan tog jag på E4 strax söder om Piteå. 
 
I Piteå med omnejd ska besöka några av företagets arbetsplatser. Jag ska intervjua anställda och ta bilder - som sedan ska resultera i ett antal artiklar i personaltidningen. Det kommer att handla om allt från arbetsmiljö till produktionsprocesser. 
 
Jag gillar att möta människor i deras vardag och få lära mig mer om vad som händer på deras arbetsplatser. De flesta brukar alltid ha något spännande att berätta. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Arbete
#1 - Bp

Drömjobb! Ta flyget i det där vädret nästa gång! Toppen bild förresten!

Svar: Jag ska på ett flertal ställen, både i Piteå och Umeå. Därför var det mest praktiskt med egen bil.
Per-Anders

#2 - Kenneth

inte så säkert o fota i den hastigheten :)

Svar: Nja, det gick inte så fort.
Per-Anders

#3 - Mia

Hørru du, sitter du o fotograferar nær du kør bil? Tur man inte vet vad man møter før sorts førare nær man ær ute ochkør! ;-)

Finfin bild, med fart och flækt i, det måste erkænnas...

Svar: Det var halt, så jag körde väldigt sakta.
Per-Anders

#4 - Rantamor

Då körde du förbi Nordmaling....vink, vink.
Kör försiktigt.
Håller tummarna för Timrå IK imorron !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: Precis. Åker förbi där snart igen på tillbakavägen.
Per-Anders

#5 - Spanaren

Men har du varit i mina trakter *kul*
Men vad jobbar du med för kul? Fota på arbetstid, det är nog mumma det *ler* Ha en bra dag/ kram

Svar: Jag jobbar åt SCA. Har hälsat på hos sågverket och pappersbruket.
Per-Anders

#6 - Veiken

Usch för halka! Det är farligt om du inte visste det! ;) Var försiktig!

Svar: Jodå. Jag är försiktig. Tack för omtanken!
Per-Anders