Fototriss: så här ser det ut där jag är

Fotoutmaningen Fototriss är tillbaka efter juluppehållet. Den här veckan är temat så här ser det ut där jag är. Här i Timrå är det full vinter och ganska mycket snö. Den första bilden har jag tagit på vår trädgårdstomte som sticker upp luvan ur snön.
 
Förra helgen tog vi bort julen och slängde ut julgranen. För att det inte skulle bli så mycket barr på golvet klippte jag bort grenarna inomhus innan jag jag bar ut den. Nu utgör den en prydnad utanför får entrédörr. 
 
På av huset har vi några nyponbuskar. Så här ser nyponen ut i vinterskrud.
 
Bilderna fin även på Instagram
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, så här ser det ut där jag är, vinter, snö, Timrå, Sundsvall, foto
#1 - Anna-Lena

Hurra! Snöbilder! Det finns vinter i landet.

Svar: O, ja. Här finns mycket snö.
Per-Anders

#2 - Oliver

En makalöst rolig triss! Trädgårdstomten är bara så läcker där han kikar upp och bilden på julgranen måste vara Årets Julbild (smart förresten att amputera granstackarn innan flytten utomhus).

Svar: Jag tycker granen blev riktigt snygg utan grenar.
Per-Anders

#3 - Eva Trillian

Tomten ser ju knappt över snön! Härligt!
Skrattade åt di n gran men förstod sedan att orsaken till tunnheten inte berodde på annat än sekatören ;)
Fin triss. Vårt land är verkligen avlångt!

Svar: Sekatören var ett perfekt verktyg i detta fall.
Per-Anders

#4 - kalebass

Här i A-sås är det gråare än grått. Riktigt trist.
Granen står dock grön o grann fortfarande, med ljusgröna skott ute på grenarna! Får nog vara kvar ett tag till. Julen varar fram till påska...

Svar: Själv tyckte jag det var ganska skönt att klippa ner den. Snygg blev den också.
Per-Anders

#5 - Micke


Ni har det bra där uppe.....här närmar vi oss våren med regn och rusk....men det fungerar.
Sv: jo..men i varje Finns det ett solo....bemästrar ej den funktionen ;)

Svar: Förhoppningsvis kommer det en vår även här i Timrå.
Per-Anders

#6 - Rantamor

Gapskrattet tillägnar jag din fina julgran,
vars tog alla fina kvistar vägen efter jul ??
Timrå, har ni så mycket snö därnere,
blir lessen när jag tänker proppskåpet och hockey...
Vårat Timrå IK.

Tjingelingen från Rantamor.

Svar: Snart kanske inte Timrå IK inte finns längre. Jag läste i media att de står på konkursens brant.
Per-Anders

#7 - Beppan

Hm - trodde ett tag att det var du som satt där ute i snön.
Årets julgran - som bidde en julpinne. Häftigt! Står den som varnande exempel utanför dörren nu? Passa er....
Kul triss!!

Svar: Granen står utanför huset som prydnad.
Per-Anders

#8 - Åke

Härliga bilder, nyponen är riktigt vacker att beskåda, granen och tomten var riktig kul, din granne Stefan mittemot känner jag :)

Svar: Coolt att du känner honom.
Per-Anders

#9 - Axart

Ser ut som ni har mer snö därnere än här uppe. Fint trissat!
AX

Svar: Tack!
Per-Anders

#10 - Kenneth

ja frysta nypon bar o ta in o koka soppa på :)

Svar: Typ.
Per-Anders

#11 - Stare Ström

Jag gillar din tomte! Han ser ut att trivas trots all snön!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - cissi

Haha.....jag gör likadant med min gran. Synd att jag körde min till bränntippen! :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Berit E i Kasperian

Tack för den trissen! Ett gott skratt och snöbilder lättar upp i min grå halka. :D
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Tomtan

Härlig granbild. Då är verkligen julen slut :D Snygg triss

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Var Dag ett Äventyr

Riktigt vintrigt hos dig.

Svar: Jajemän!
Per-Anders

#16 - Kicki

Jättestor vandrande pinne!:)
Fint med nyponen som lyser upp mot den vita snön!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - KajsaLisa

Om du häller liv över granen och tömmer dammsugarpåsen över kan du återanvända den :)

Svar: Bra idé där!
Per-Anders

#18 - KajsaLisa

Oj, blev lite fel här, lim menade jag givetvis.

Svar: Problemet är bara att barren inte finns i dammsugarpåsen. Barren har jag eldat upp. Fast visst, det är säkert snyggt med fastlimmat damm också. :)
Per-Anders

#19 - Freja

Härliga detaljer som alla tre gör vintern lite roligare, gladare och vackrare, snyggt trissat

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Marit Johansson

Full vinter hos dig också :) gullig trädgårdstomte som leker tittut i snön...

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Anemonen

Jaha här ser jag att det finns snö i vårt land. Är det vinter skall det vara snö och inte blask som här i söder. Bild ett blir min favorit.

Svar: Och jag blir förvånad när jag ser bilder på att det inte finns snö i vissa delar av landet.
Per-Anders

#22 - eivor

härligt humoristiska bilder Hoppas att du alltid ser det som är roligt då blir vardagen fin.
Eivor

Svar: Jodå, jag försöker.
Per-Anders