Somewhere over the villaområde

Så lite man egentligen vet om sin hembygd. Jag som trodde att jag bodde i ett tryggt och lugnt villaområde där det mest dramatiska är nåt kraftigt snöfall ibland eller nån vidbränd karrébit på sommargrillen. 
 
Och så händer detta. 
 
Vem kunde tro att det fanns sådana saker högt däruppe? Över mitt hus? 
 
Kolla på videoklippet ovan och du förstår vad jag menar.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Timrå, Sundsvall, oväder, snökaos, vinter
#1 - BP

Hahaha! Ja du! Det måste ha varit det mest upphetsande du upplevt under det tråkjobbet med att skyffla bort snön.
Kul att det händer så oväntade saker i ditt lugna villaområde - det är så sömnigt där annars;-)

Svar: Ibland regnar det också.
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja snöras har man ju hört men linbane ras händer nog inte så ofta :)

Svar: Tur är väl det.
Per-Anders

#3 - Veiken

Hujeda mig, vilket trauma. Tur att jag är där jag är! Hahaha! ;)

Svar: Jo, det var lite läskigt när jag stod där och skottade snö och det plötsligt ramlade ner en kabinbanevagn.
Per-Anders

#4 - AnnaKK

Det var nog tur att Kabinbanan i Åre inte fungerade den dagen vi var där och skulle åkt upp till "Skutan" med den. Planerna var ju visserligen att ta oss vidare till dina trakter sen (eller egentligen Höga Kusten), men hellre med husbilen då än med nån av Kabinbanans vagnar!! ;-DDD

Svar: Kanske var det kabinbanan i Åre som körde fel och hamnade över mitt hus.
Per-Anders

#5 - Micke

Hoppsan...bäst att ha UPPsikt då ;)

Svar: Precis!
Per-Anders

#6 - KajsaLisa

Det var det jag förstod, den här videon är inspelad i timrå :)
https://www.youtube.com/watch?v=C1mRO8aqjz8

Svar: :)
Per-Anders