Molly PH bäst i Melodifestivalen

Ikväll har jag gjort det för första gången. Jag har röstat på ett bidrag i Melodifestivalen.
 
Jag gjorde det för att jag var förbannad. 
 
Om det nu var någon som inte såg kvällens avsnitt av Melodifestivalen från Göteborg kan jag berätta att kvällens bästa bidrag var låten I’ll Be Fine med Molly Pettersson Hammar. En soulig, skön och svängig låt framförd av en karismatisk sångerska med en fantastisk röst. "En given vinnare", tänkte jag.
 
Låten var den som framfördes först i raden av bidrag och alldeles innan berättade programledarna att man förutom den traditionella telefonröstningen nu även kunde rösta via en app. Gratis. Jag laddade ner appen men när jag skulle öppna den så hängde den sig. Så jag hann helt enkelt inte gratisrösta på på Molly Pettersson Hammar (man kunde endast rösta via appen medan bidraget framfördes). 
 
En stund senare under programmet såg jag den aktuella röstningsställning i appen som visade att Molly låg sist. Det var då jag bestämde mig för att sms-rösta. 
 
Senare läste jag i Aftonbladet att fler som tänkt rösta på Molly varit med om samma sak. Hon fick alltså inte alla de röster hon borde fått. Antagligen därför hon åkte ut. Istället blev det pajaser som Eric Saade och Dolly Style som gick vidare. När de framträdde funkade säkert appen.
 
Skandal är vad det är.
 
Och nu åter till verkligheten.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Molly Petterson Hammar, melodifestivalen, Mellon, mello2015
#1 - Veiken

Det var ord och inga visor. Vi ska försöka titta på eländet i kväll och se vad vi tycker. Utan app förstås - ingen röstning heller! :)
Svar: Det går alldeles utmärkt att vigas i Thailand av en präst eller borgerlig person som har behörighet att viga. Man måste dessutom ha en herrans massa papper, så de flesta viger sig i Sverige strax innan dom åker till Thailand. Den här gången vigde en kristen präst på stranden. Förra året "vigde" jag ett par på stranden. Det blir som en bekräftelse och en otroligt vacker ceremoni!

Svar: Coolt!
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja det där har jag slutat o titta på för flera år sen

Svar: Ok.
Per-Anders

#3 - TantGlad

Mellon är nåt som man vill se. Lite tradition liksom.
Musik gillar väl de flesta, fast nån favorit fanns det inte i året's första deltävling.

Ha nu en riktigt skön söndag.

Svar: Jo det är som en tradition, verken man gillar det eller inte.
Per-Anders

#4 - BP

Nu är jag en av få själar som inte såg gårdagens mello från Göteborg. Läste precis som du om app-skandalen senare på Aftonbladet.
Läste på flera bloggar om skandalen - ja, vad ska man säga...

Svar: Ja, usch.
Per-Anders

#5 - Kicki

Ja verkligen skandal!! ...och den där hoppan som mellansnackade med förställd röst var bara för mycket!!...och glasögonen sen...

Svar: Ja hon var verkligen inte rolig.
Per-Anders

#6 - Veiken

Nu har jag sett Mellot och om en app strular till det för artisterna är det ju inte klokt!
Jag vet inte vilken låt jag tyckte bäst om.... Det kommer ju fler deltävlingar

Svar: Ja, det gör ju det.
Per-Anders