En mysig stund tillsammans

 
Fredag kväll. Veckan har varit hård med fullt fokus på jobbet och övertid varje kväll. Men nu är det äntligen helg och för enkelhetens skulle blev det hämtpizza till middag. Jag tog bilen och köpte pizza och när jag kom tillbaka hade sambon mysdukat med levande ljus och rosor utspridda på bordet. Fredagsmys. Kärlek.
 
Vi äter pizzorna tillsammans i skenet från de levande ljusen ackompanjerade av mysmusik i bakgrunden (Tears for Fears. Nostalgitripp). Under måltiden pratar vi om hur vi haft det under veckan på våra respektive jobb och hur skönt det är att det äntligen blivit fredag kväll. 
 
Levande ljus, ett var sitt glas vin, skön musik, god mat. Det är kärlek i rummet. Fast nånting fattas. Våra blickar möts och jag känner att vi tänker på samma sak. Fast är det egentligen rätt att göra det nu? När man äter middag ska man ju prata med varandra. 
 
Till slut tar sambon initiativet och går in i sovrummet och jag känner att det är inte längre fel att ta steget. Sambon kommer tillbaka med våra iPads och äntligen är fredagskvällen fullbordad. Det är nu vi upplever fritiden. Gemenskapen. Samvaron. 
 
Med var sin iPad sitter vi mitt emot varandra vid matbordet. Sambon spelar Wordfeud och jag redigerar en bild jag tog för ett par dagar sedan. Vi känner lugnet. Det är nu helgen börjar på riktigt.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Kärlek, fredagsmys, Timrå, Sundsvall, sociala medier, Facebook, Instagram, Twitter, iPad, iPhone
#1 - BP

Hahaha! That's modern life! Den perfekta sociala samvaron med levande ljus, rosor och hämtpizza. För att inte tala om verkligheten - iPadsen alltså. Ganska trist och tragiskt egentligen... speciellt då ni uppenbarligen har era iPads i sovrummet;-) Hahahaha:-))))

Svar: Det är inte alls tragiskt. Det är kärlek.
Per-Anders

#2 - Znogge

Var sak har sin tid ;-)

Trevlig helg!

Svar: För 50 år sedan läste barnen böcker i smyg under täcket, med hjälp av en ficklampa. Idag anses man intellektuell om man läser böcker. Om ytterligare 50 år är iPads finkultur. Som sagt - allt har sin tid.
Per-Anders

#3 - Kenneth

ja visst är det härligt med fredagsmys o vilken gemenskap ni har genom att ni kan ju tom prata med varandra via plattorna :)

Svar: Det gör vi också.
Per-Anders

#4 - Micke

ha ha....ja jösses hur allt utvecklats, inget är som förr ;)

Vem hade en gång i sin barndom trott att man kunnat sköta det mesta på internet utan att behöva gå utanför dörren.
Idag är man social på ett helt annat sätt....det har blivit lättare att leva som erimit i dessa tider.
Tror jag ska leta upp ett berg och bosätta mig där...jag har ju facebook.

Svar: Med FB blir allt enkelt.
Per-Anders

#5 - Mia

Haha.... mysigt dukat, ett glas vin, rosor, romantik i luften. Sambon går in i sovrummet... hur tolkas det tecknet!? hmm inte riktigt som förväntat... iPadsen kommer fram... *skrattar* Visst är livet underbart!

Ha ännu en myskväll i kväll!

Svar: Tack!
Per-Anders