Rättelse

 
Internet är fantastiskt.
 
Strax före jul postade jag ett blogginlägg med en bild på en frukt jag fotat på ICA. Jag trodde då att det var en stjärnfrukt jag fotat eftersom det stod så på en liten skylt alldeles intill. Men när sambon såg bilden sa hon "det där är ingen stjärnfrukt. Stjärnfrukt ser inte alls ut på det där viset."
 
Jag postade bilden även på Instagram och frågade om någon visste vad det var. Ganska snabbt fick jag en kommentar med beskedet att frukten ifråga kallas kiwano. Ytterligare en kommentator berättade att "Also known as an African cucumber. Native of Namibia. The seeds grow really well! (At least they did for me) There's a youtube video from a German gardener who grew these.
 
Så nu vet jag det.
#1 - Ulla Maria

Man lär så länge man lever, förhoppningsvis. Frukten var i alla fall stjärna i ditt inlägg.

Svar: Den påminner tydligen lite om gurka inuti.
Per-Anders

#2 - Kenneth

ja internet är inte bara av ondo :)

Svar: Det positiva med Internet överväger.
Per-Anders

#3 - BP

Visst är internet fantastiskt! Rena databanken. Alltid lär man sig nå't nytt!

Svar: Så är det.
Per-Anders

#4 - Bert

Stjärnfrukten kallas även Carambole. Brukar ibland skivas till drinkpynt.

Svar: Ok. Tack förupplysningen. :)
Per-Anders