Att må bra

 
Stresshantering. 
 
När jag känner mig stressad och känner att jag inte riktigt hinner med, och kanske till och med mår dåligt av det, då brukar min spontana reaktion vara: "hur ska jag nu göra för att må bra?"
 
I andra hand tänker jag: "hur ska jag hinna med?" 
 
Alltså. Om jag mår bra då ökar också sannolikheten att jag hinner med det jag ska göra. Och om jag någon gång inte riktigt hinner med, eller att jag inte riktigt har koll på läget, så brukar det inte vara hela världen. Koll på läget brukar jag oftast kunna skaffa mig - i den mån det är nödvändigt.
 
Min främsta drivkraft är att må bra, och jag betraktar det som ett nederlag de gånger jag blir så stressad att jag mår dåligt av det. 
 
Blogg24/5
 
 
Fler bloggar om
feelgood
#1 - Ulla Maria

Sund prioritering.

Svar: Jo, jag tycker det.
Per-Anders

#2 - Anonym

När jag stressar och inte tror att jag ska hinna utföra en uppgift, brukar jag tänka som så: Nästa vecka är det här glömt.

Svar: Så är det definitivt.
Per-Anders

#3 - Anonym

(Råkade sända iväg för snabbt.)
Ovanstående metod gör att jag lugnar ner mig. Och hinner.

Svar: Bra!
Per-Anders

#4 - Stare Ström

Att kunna må bra är nog grunden för allt!

Du kommenterade på min fototriss förra veckan, där jag visade tre av sju tavlor om dödssynderna. Du ville se de övriga. De finns på mitt inlägg i torsdags, torsdagstema!

Svar: Ska kolla det!
Per-Anders