Fototriss: nära

Veckans tema hos Fototriss är nära. I helgen befinner jag mig i Köpenhamn så mina tre bilder har jag tagit här. Min första bild visar när jag hade en nära-akrivbordslampa-upplevelse idag. Den gigantiska skrivbordslampan står utanför en lampaffär nära vårt hotell.
 
I Köpenhamn är det oerhört många cyklister i farten. Vid Nørrebro tunnelbanestation fanns denna cykelparkering där cyklarna stod väldigt nära varandra.
 
I vårt hotellrum är badrummet utformat på ett väldigt annorlunda sätt. Väggarna består helt och hållet av frostat glas och det är placerat som en bur mitt i hotellrummet. Badrummet känns väldigt nära i hotellrummet.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om blogg24, #blogg24, fototriss, nära
#1 - KajsaLisa

Härligt med Köpenhamn, praktisk hatt, sötsaker och sitter fast i marken så den inte blåser bort :)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - irene

Men hur hittar de rätt cykel i den röran?

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Anneli - A'la Foto

Mycket märkligt badrum: Verkar inte som det skulle kännas särskilt bekvämt! Din första bild är superrolig! :)

Ha en fin Lucia!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Violen på Brandholmen

En rejäl hatt du fick prova! Vet inte om jag skulle gilla badrummet, verkar var alldeles för nära insynsmässigt!

Svar: Det är tur att sambon och jag känner varandra väl.
Per-Anders

#5 - Oliver

Härlig hälsning från Köpenhamn! Cykelparkeringen ser rörig ut. Svårt att hitta sin hoj där.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Gammelsmurfen

Som arbetande på en lampfabrik blir givetvis(?) den första bilden min favorit

Svar: :)
Per-Anders

#7 - BP

Snacka om variationsrik triss! Ettan är ju härlig. Den lampan kan du ta med dig hem tycker jag.

Tvåan - oh my god!

Trean - får mig att tänka på en liknande badrumskonstruktion i norra England på 1980-talet. Kändes väldigt konstigt. Men uppenbarligen är det inne igen med badrum mitt i hotellrummen.

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Åke

Ja du vart verkligen nära skrivbordslampan :) Trevlig Luciaafton :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Ulla Maria

Triss i talande bilder. Alla cykelägarna bor antagligen också ganska nära eftersom de cyklar.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Bert

Frostat glas ....??? De flesta nya hotell jag bott på har klarglas till badrummet. Av vilken anledning vet jag inte, men det är tydligen något slags mode. Enda gången jag uppskattat det var på Hotel In i Biograd na Moru i Kroatien, där man kunde borsta tänderna med utsikt över bukten och marinan, fast badrummet låg läääängst in i det 40 kvm stora hotellrummet med terass. Full insyn, förstås; och full utsyn också.

Svar: Ja, det verkar vara ett mode det där. Jag har hört fler som vittnat om liknande hotellrum.
Per-Anders