Fototriss: jul

Temat denna vecka hos fotoutmaningen Fototriss är jul. Här kommer mina bildtolkningar. Första bilden visar en sån där modern dekoraktionstomte där det enda man ser i ansiktet är en stor näsa.
 
Min andra bild visar en kula i granen.
 
Sista bilden visar tomten när han lagt sig till ro i en blomkruka. 
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om jul, tomten, jultomten, julfirande, foto
#1 - Violen på Brandholmen

Har tomten ramlat pladask baklänges i blomkrukan eller vilar han kanske bara upp sig inför alla julbestyr?
Trevlig helg!

Svar: Tomten sitter fast i myllan.
Per-Anders

#2 - Ulla Laiho

Vilka läckra julbilder! Jag gillar de där nästomtarna.

Svar: Jag också.
Per-Anders

#3 - Bitten

Härlig julkänsla i dina bilder!

Svar: Tack.
Per-Anders

#4 - Ulla Maria

Härligt julig triss. Tycker allra bäst om den översta. Suverän.

Svar: Tack.
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Åh vilken söt tomte som hamnat i Hemtrevnaden! :) Fint trissat!


Ha en underbar jul!

Svar: Tack detsamma!
Per-Anders

#6 - Annette

Så julig och fin triss. Jag gillar de där tomtarna där man bara ser en luva, en näsa och ett skägg. Jag har sett en variant på dem, gjorda av granris, som jag skall prova att göra. Så julgranen är uppe och klädd. Vi brukade ta in vår i början av december och rena bort allt juligt redan på annandagen. Nu har barnen andra viljor, så granen kommer in ett par dagar innan julafton och stannar väl till tjugondag knut när det blir julgransplundring. Fin triss som ger julstämning, både motiven och den varma färgtonen. God jul!

Svar: Granen på bilden står på ICA Maxi där jag fotat den. Vår egen gran stå än så länge på altanen och får komma in i stugvärmen på onsdag.
Per-Anders

#7 - Åke

Men inte får tomten slå sig till ro så före jul... Tänk på alla barnen ;) Trevliga fina julstämningsbilder du bjuder på! God Jul Anders!

Svar: Gud Jul!
Per-Anders

#8 - Monica o Jacob

Tomtenäsan imponerar och blir favorit;-)
GOD JUL
http://ingemix.bloggplatsen.se/2015/12/19/11235931-fototriss/

Svar: God Jul!
Per-Anders

#9 - Oliver

Trevliga julbilder! Klokt av tomten att ta det lugnt. God Jul!

Svar: God Jul!
Per-Anders

#10 - Kenneth

stackarn fastvuxen i krukan

Svar: Fast det ser ganska behagligt ut.
Per-Anders

#11 - BP

Är ingen fan av julpynt, men gillar idén att tomten har hamnat i en blomkruka:-)

Svar: Precis. Det gillar jag också.
Per-Anders

#12 - KajsaLisa

Gillar uppsynen i första bilden, kaxigt :)

Svar: Yes.
Per-Anders

#13 - Axart

Härligt! mysigt med tomten i "spenaten"!
AX

Svar: Säkert mjukt och skönt för tomten.
Per-Anders

#14 - Veiken

GOD JUL i stugan! Snyggt trissat!

Svar: God Jul!
Per-Anders

#15 - Arja

Fina trissbilder och jag gillar nästomtar ;O)
God Jul!

Svar: God Jul!
Per-Anders