Fototriss: frukt och bär

Temat denna vecka hos Fototriss är Frukt och bär. I ena hörnet på vår gräsmatta hittade jag några smultron.
 
I frysen hittade jag en ask med blåbär (och eventuellt någon annan sorts oidetifierade röda bär), plockade för ett okänt antal år sedan. 
 
Okej, tomater är varken bär eller frukt men de är röda, runda och växer på en planta på vår gräsmatta. Och då tycker jag de är kvalificerade att vara med på bild. 
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om fototriss, frukt, bär, foto, sommar, odling, timrå, sundsvall, norrland
#1 - Anna-Lena

Tomat är släkt med potatis, har jag för mig. :) Men de är röda, precis som det obestämbara i mittenbilden. Liksom smultronen på första bilden. Don för övrigt blir min favorit. (Grattis förresten till att ha fått tomaterna så pass mogna, denna något ostadiga och småkalla sommar).

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Åke

Riktigt läckra bilder där smultronen vinner med bred marginal :)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - BP

Klart att tomater klassas om frukt - en matig sådan helt enkelt;-)
Smultronen är suveränt fotade och dina bär ser ut som slocknade ögon på något sätt.

Toppen triss!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Beppan

Dom sjunger nog på sista versen dom där smultronen nu. Tyvärr... Bara att inse att sommaren är över.

Svar: Nja, lite sommar tror jag det är kvar.
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Jag tycker också tomaterna platsar även ifall det nog räknas som grönsaker! :) MEN....frusna blåbär!! Det måste nog bli den mest udda tolkningen denna gång men bilden blev läcker! :)

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Kattastrofen

Fantastiskt fint trissat. :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - kalebass

Plockar fortfarande smultron på balkongen. Favoritbäret för min del. Smakar och dofter barndom och sommarlov... Jo, några sensommardagar är det nog kvar.

Svar: Låt oss hoppas.
Per-Anders

#8 - Anemonen

En finfin triss som är helt rätt. Smultron är drottningen bland bären anser jag, men blåbär är inte dumt det heller.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anni

Blåbärsfotot är ju bara bäst!

Svar: :)
Per-Anders