Ungern - kan det vara nåt?

Träffade en person idag som varit i Ungerns huvudstad Budapest på semester. Personen ifråga var jättenöjd. Jag blev inspirerad. Nu har jag suttit och googlat på olika resmål i Ungern, bland annat kring sjön Balaton. 
 
Återkommer ifall min inspiration skulle resultera i några mera konkreta resplaner. 
 
 
#1 - Kenneth

Ungern ska va fint har jag hört

Svar: Typ.
Per-Anders

#2 - Bp

Har inte varit i Ungern, men känner många som bara älskar Budapest!

Svar: Låter lovande.
Per-Anders

#3 - Anonym

Vi var i Budapest på höstlovet och det var en alldeles fantastisk stad! Så vacker och så mycket intressant att se :-) Lycka till med reseplaneringen!

Svar: Tack. Jag har hört flera nöjda resenärer som varit där.
Per-Anders

#4 - Znogge

Hmm... Anonym skulle jag inte vara :-)

Svar: :)
Per-Anders