Stöldrisken eliminerad

 
Jag fortsätter att tjata om vistelsen vi hade i Rom under påskhelgen. 
 
En sak jag slogs av i Rom var att många bilar var så små. Här i Sverige är vi vana att se större bilar på vägarna, typ Volvo och Audi, men i Rom vimlade det istället av små Fiatbilar och ännu mindre Smartbilar. 
 
Och när bilar är så små ökar kanske också stöldrisken. Eller kanske man skulle kunna säga: stöldmöjligheten förenklas. Jag menar - en liten bil är det ju bara att ta under armen och gå iväg med.
 
Kanske var det så ägaren till den lilla pickupbilen på bilden tänkte. Typ "lika bra jag låser fast bilen med en kedja så att ingen bär iväg den".
 
Jag skulle vilja se den som försöker bära bort min Volvo.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, bilstölder, resor, Italien
#1 - Kenneth

ja lättare o ta sig fram med småbilar :)

Svar: Så är det definitivt.
Per-Anders

#2 - Bp

Vilken söting:-) Han är ju hur läcker som helst och i min favo färg!
Med tanke på att Fiat ju är italienskt och hur trafiken är där förstår jag att bilarna är mindre!

Svar: Bilarna var små men ettriga. Det gick rejält undan i trafiken.
Per-Anders

#3 - znogge

Vilken söt bil! Utomlands ser man ofta att saker är fastkedjade vilket inte är lika vanligt hos oss. Förhoppningsvis bärs inte vår Toyota bort heller.

Svar: En Toyota är nog ganska tung.
Per-Anders