Less på luren

 
När sambon och jag var i Rom under påskhelgen löste vi bland annat biljett till en hop-on-hop-off-buss. Biljetten räckte två dygn och under den tiden kunde vi kliva på och av bussen när och vart vi ville. När vi klev ombord första gången fick vi ett par hörlurar vardera som vi kunde plugga in vid sätet och få guidning på antingen engelska eller italienska. 
 
I anslutning till hörlursuttagen fanns några knappar som man kunde byta språk samt höja och sänka volymen med. Sambon valde engelska men hur jag än tryckte fram och tillbaka så lyckads jag inte ställa in något annat än italienska. 
 
Kanske fler än jag hade detta problem och kanske blev de så less på att språkvalet inte funkade så att de slängde hörlurarna i närmsta papperskorg. 
 
Bilden ovan tog jag vid busshållplatsen intill Colosseum där uppenbarligen många klivit av hop-on-hop-off-bussen och i soptunnan slängt sina hörlurar. Den lilla luckan på soptunnan där hörlurarna hamnat tror vi är en askkopp. 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, resor
#1 - Kenneth

verkar inte bättre :)

Svar: Nä precis.
Per-Anders

#2 - Bp

Återvinning av icke fungerande hörlurar i en askkopp, ja, vad ska man säga...

Svar: Typ
Per-Anders