I fortsättningen vill jag bli kallad iPer

 
Idag kan jag avslöja att jag deltagit i ett hemligt experiment tillsammans med det amerikanska datorföretaget Apple, alltså det som grundades av Steve Jobs en gång i tiden.
 
Jag blev erbjuden att delta därför att Per är en del i mitt namn; jag heter ju Per-Anders. Som belöning skulle jag få alla nya Appleprodukter som lanserades de nästkommande fem åren; typ iPhone, iPad, MacBook Air. Rubbet.
 
Den enda motprestationen från min sida var att jag uppdaterade mitt namn till iPer. Samt att jag installerade ett USB-uttag i pannan så att min hjärna skulle kunna vara ständigt uppkopplad mot Apples servrar. På det viset skulle jag kunna använda olika tjänster på Internet, bara genom att tänka på dem - exemplevis betala räkningar, beställa pizza och att blogga. 
 
Problemet är bara att jag somnar varje gång jag hamnar utanför ett trådlöst nätverk. Frågan är om jag ska gå till vårdcentralen eller om jag ska försöka hitta några uppiggande drivrutiner på nätet att ladda ner?
 
Undrar om jag är fast i tekniken nu?
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Apple, iPhone, iPad, Timrå,
#1 - BP

Ja tänk att ett aprilskämt inte bara kan vara skitkul utan också vara en önskedröm;-)

Svar: Aprilskämt..?
Per-Anders

#2 - anneli

Hahahahahahahaha, april april! Fyndigt!

Svar: Hahahaha
Per-Anders

#3 - Kenneth

ja det var ett annorlunda inlägg men vem vet vi kanske gårt mot det hållelt

Svar: Ja precis.
Per-Anders

#4 - anneli

I fortsättningen ska jag göra det, absolut! iPer, snyggt. Ett namn i tiden kan man väl säga! ;)

Svar: Ja, man vill ju hänga med.
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Shit vad du är omodern, har du inte bluetooth, det har jag :)

Svar: Jag får väl lov att uppgradera.
Per-Anders