Fototriss: gräsrotsnivå

Om man går ner på gräsrotsnivå kan man hitta ett och annat. Vitsippor, exempelvis. Sådana hittade jag när jag tog en fotopromenad idag genom de centrala delarna av Timrå.
 
Hemma på gården hittade jag ett antal kottar i gräset som våra tallar tappat. En av dem fick bli fotomotiv nummer två. 
 
Gräsrotsnivå kan ju också symbolisera något som ligger nära marken - eller på golvet. Hemma på vårat golv befinner sig ofta vår katt Houdini. 
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, gräsrotsnivå, Timrå, Sundsvall
#1 - Axart

Härligt trissat! den har klorna ute, katten, coolt.
AX

Svar: :)
Per-Anders

#2 - BP

Gillar Houdini bilden bäst, då den visar något helt annorlunda. Bra gjort där!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Snygg triss! Ser ut att vara klös i er katt!
Trevlig helg!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - cissi

Snyggt fotat! Bilden på kotten blir min favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Kul och varierat, katten blev bäst.

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anneli - A'la Foto

Vitsippan är jättefin men det blir ändå kissen som får bli min favorit! Vilken smutsig tass kissen har! <3 Har han varit ute och sprungit mycket kanske! Supersöt är han och ett extra plus för att man ser klon!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Nukke

Oj så bra bilder och jag kan inte säga att vilken är bäst då de är bra alla 3 (och jag tycker lika mycket om katter som om växter och blommor är alltjämt söta. Mycket bra perspektiv i 2 första !

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Spanaren

Mycket fina trissar!
Fin kisse!
Otroligt fin vitsippa!
Kotte kära kotte du blir min favvobild/ kra

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Kenneth

fin triss o klorna fick du med :)

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Anna-Lena

Fina gräsrotsbilder.
Kotten tar första priset. Hade själv en sådan på min triss, men den fick inte vara med. Blev för många bilder ändå:(

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Åke

Helsköna bilder du bjuder upp på i trissen :) Så snyggt du Vidar upp vitsippan, katten tar priset :) Gamla Vivan ja... En av de nya ägarna känner jag. Uppväxt som grannar på Skogsvägen innan höghusen byggdes...

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Kari

Hvitveisen ble min favoritt: Den ene så klar og hvit med knallgule støvbærere og bakgrunnen så suddig. Bra! kari

Svar: :)
Per-Anders

#13 - mammakero

Jag gillar dina trissar och denna är inget undantag! Min favorit bland dina fina bilder är nog kattbilden!!!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Kristallina

Fina trissar med variation. Gillar alla bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Borgmästaren

Andra bilden har fin harmoni i färgerna. Rolig tolkning. Jag tycker absolut att rött och orange passar bra ihop. Tycker också att rött och rosa passar, vilket en del kanske inte gillar. Jag säger bara Go fot it! Livet är för kort för att inte ha på dig det du gillar. Strunt i om några tycker det inte passar. Det kommer också att finnas folk som tycker det är fint!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Anni

Kattassbilden är bäst! Vilken skön vinkel, man kan tro att tassen slår mot kameran millisekunden senare!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Åsbergs Foto

Vackra bilder utifrån ett lågt perspektiv!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Mia Ahlstrand

Kul att fota ur olika perspektiv :) Fin triss som du fick ihop med en perfekt avslutning!

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Veiken

Du har verkligen hittat bilder på gräsrotsnivå. Mittenbilden är kanon!
Bilden på utbrytarkissen är härlig!

Svar: :)
Per-Anders