Fototriss: blå

Den här veckan är det blå som gäller hos Fototriss. Enklast att hitta färgen blå är att söka sig till de naturliga elementen. Exempelvis vatten. Som på bilden ovan. Bilden tog jag nu i eftermiddag vid Vivstavarvstjärn som ligger alldeles intill där jag bor.
 
Ett annat natuligt element är himlen som idag också var blå. Saken nere i hörnet är nån sorts snurrmojäng på skorstenen på ett hus i grannskapet. 
 
Motivet till min sista blåa bild hittade jag i garaget. Blixtlåset på cykelväskan visade sig ha en blå färg.
 
Bilderna na har jag också lagt upp på Instagram.
 
Blogg100/42
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blå, foto, blogg100, Fototriss, Timrå
#1 - Åke

Så fint du utnyttjat naturens eget färgband :) Väskan passade bra in den med :)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Stare Ström

Roliga blå motiv du har hittat!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Eva Trillian

Gillar att stråna sticker upp ur vattnet och att mojängen gör sig så snyggt mot himlen :) En snygg triss!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - meta

Vad vacker himmel och vatten det gillas
Ha en fin söndag
Meta

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Kristallina

Väldigt fina bilder och min favorit är sista bilden. Gillar makro mycket. Snyggt!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - BP

Inte visste jag att du hade en cykel???!!! åste vara sambons;-) Å konstigt nog så är just den bilden min favo,vilket nog kan bero på att vi också hade en blå himmel i huvudstaden idag:-)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Berit E i Kasperian

Vattenbilden är superfin, och mojängen på taket ser intressant ut. Som en jättekristall?
Och tänk, att blixtlås kan vara så vackert. ;)
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Kul variation, men nere hos mig tillhör inte en blå himmel dom naturliga elementen, hoppas den börjar göra det. Blixtlåsbilden fastnade jag mest för.

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Street Walk

Väldigt fin triss. Toppenbilder!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Violen på Brandholmen

Riktigt fin triss där blixtlåset blir min favoritbild! Den är toppen!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Kenneth

mycket fina bilder

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Micke

Jösses vilka fina bilder...där lyckades du bra :)

Tillönskar dig en fin söndagseftermiddag och kväll.

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Cecilia Artista

Genomgående riktigt läcker blå färg på dina bilder. Gillas!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Anna-Lena

Blått, är det!
Hade du bott i Östersund så skulle jag ha trott att du hade fångat Storsjöodjuret... Den bilden är väldigt vacker, tycker jag. Ja, de två övriga också :)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - cissi

Snyggt trissat! Första bilden blir min favorit hos dej!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Veiken

Otroligt kreativt plåtat. Oj, vad jag gillar den här trissen! :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Katarina-Cinnamon

Snyggt trissat, översta bilden är min favorit :-)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Marja

Så otroligt fina blå bilder. Den översta bilden är ju magiskt farlig, snurrmojängen på den andra bilden ser ut som en stor kristall och att fotografera dragkedjan är genialiskt. :)

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Caroline

Fina bilder, första bilden var verkligen speciell!

Svar: :)
Per-Anders

#20 - jeanette

Snygga bilder. Mojjängen på skorstenen ser ju ut som en glasknopp till en sån där flaska man har sprit i.

Svar: Kanske det finns en hembränningsapparat under skorstenen.
Per-Anders