Fin bil i Rom

 
En av de trevligare stadsdelarna vi promenerade i när vi var i Rom var området väster om Piazza Navona. De smala och krokiga gatorna var mysiga och där fanns gott om inbjudande restauranger.
 
I ett gathörn såg vi bilen på bilderna ovan och nedan. Den såg ut att ha några år på nacken men såg fin och välskött ut. Jag har ingen aning om vilket bilmärke det handlar om. Kanske någon som läser detta vet?
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, bilar, resor, Italien
#1 - BP

Vilken pärla:-)))
Det är en Citroën Ami (ami betyder vän) och motorn är en från vanlig Citron 2CV.
http://uk.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Ami

Hoppas du är aningen impad nu, men jag fick faktiskt ropa på maken för att få det bekräftat;-)

Svar: Jo, jag är impad. Snyggt jobbat!
Per-Anders

#2 - Kenneth

cool bil :)

Svar: Jajamän.
Per-Anders

#3 - Mia

Ingen aning,men ser att du fått svar! ;-).

Bilar är jag inte speciellt intresserad av, mer än att de ska rulla. Däremot tycker jag den är originell och framförallt gillar jag stensättningen på gatan.

Svar: Det är antagligen ett omfattande jobb att lägga stensättningen eftersom det är många gator i Rom som har sådan beläggning.
Per-Anders