Ein selfie mit Einstein

 
Ytterligare en bild från Romvistelsen under påskhelgen. Här posar jag med självaste Albert Einstein, han med relativitetsteorin. 
 
Fast det är inte Einstein på riktigt. Det är bara en vaxfigur på ett vaxkabinett som vi passerade under vårt flanerande i centrala Rom. Vi löste inte in oss på vaxkabinettet utan nöjde oss med att ta lite selfisar med figurerna som stod placerade i enrén. Förutom Einstein kunde man där hitta Barack Obama, Brad Pitt, Napoleon och nån fotbollsspelare jag inte har en aning om vem det var.
 
Figuren till vänster i bild är dock ingen vaxfigur. Det är originalvarianten av turisten från Timrå.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Selfie, blogg100, Einstein, resor, Italien
#1 - BP

Klart det är inte Einstein på riktigt - han är väl död;-)
Å den vaxfiguren gör honom inte rättvisa heller - åtminstone inte om man jämför med alla bilder som jag sett av honom. Vid närmare eftertanke är vaxfiguren vädigt smickrande faktiskt...

Svar: Undrar om en vaxkopia av mig också skulle var smickrande.
Per-Anders

#2 - KajsaLisa

Shit, jag som trodde du fått en plats där. Själv funderar jag på att stå stilla så länge på Madame Tussads, att jag tillhör inventarierna.

Svar: Om du står där tillräckligt länge så kommer jag och tar en selfie. Om nåt år eller så.
Per-Anders

#3 - Kenneth

hmm är du säker ser lite vaxig ut :)

Svar: Säker kan man aldrig vara.
Per-Anders

#4 - Mia

Haha... du är ju härlig du! ;-)

Svar: Haha... Ja, kanske det.
Per-Anders

#5 - kalebass

Tycker det ser ut som om ni precis kommer ut från systemet... undrar vad han hade haft i påsen...

Svar: Vigvatten..?
Per-Anders