Fototriss: vägar

Veckans tema hos Fototriss är vägar. Jag har alltid varit fascinerad vägar, särskilt sådana som är breda och nyasfalterade. Finns det egentligen något vackrare än en nyasfalterad bred landsväg med nymålade vita linjer? Ovanstående vackra väg fotade jag idag i Timrå. 
 
Min andra bild har jag också fotat idag i Timrå. Den vägen fyller uppenbarligen störst funktion på vintern eftersom det då är en skoterled. 
 
Den sista bilden är även den tagen i Timrå idag. Efter några försök lyckades jag ta en bild på mig när jag cyklar på en cykelväg. 
 
Bilderna na har jag även lagt upp på Instagram
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, vägar, foto, Timrå
#1 - BP

Den första bilden är enormt vacker - vilken väg! Tvåan är ok, å trean är riktigt cool hur du lyckades fånga dig själv som skugga på cykeln. Bra trissat!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Axart

Kuperat därnere.. svårkört före för skotern!
bra trissat!
AX

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Anneli - A'la Foto

Snygga bilder där den första blir min favorit! :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anne-Mari

Nydelege bilde av flotte vegar i fine fargar.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Violen på Brandholmen

Fin variation i din triss, från den breda till den riktigt smala vägen!
Trevlig helg!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - KajsaLisa

Visst är nylagd asfalt snyggt, men bäst gillar jag blöt asfalt med spegling av trafikljus och neon.

Svar: Håller med. Det är snyggt.
Per-Anders

#7 - Åsbergs Foto

Fina bilder! Gillar den första bilden mest! :)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Veiken

Den första bilden gör att jag får en liten alpkänsla! Det finns många varianter på vägar! Kul!
Vi körde på helt nylagd asfaltsväg igår. Synd att jag inte hade sett din triss då! ;)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Anonym

Tur att du inte gav upp! Bilden från cykelturen blev fin!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Karoleen

Vackert! den första bilden är otroligt fin!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Micke

Nej, man får aldrig ge upp om man vill ha en speciell bild.
Den första där var riktigt fin tycker jag.
Bra triss :)

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Kenneth

Fina vägar

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Åke

Där i den Kyrkbacken startade min slalomkarriär. Där var man hela vintrarna och åkte på Tjärnlunds mark ned mot kyrkan innan vägen byggdes. Sedan fick man ge sig till den stora backen till höger när man vart lite äldre :)Fina bilder från min födelseort. Skoterklubben är väl ute och röjer väg som vanligt vid den här tiden... Sista bilden var klockren på väg :)

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Berit E i Kasperian

Även om jag vet väldigt mycket som är vackrare än breda vägar, så måste jag erkänna att din första bild är riktigt vacker. :D
Fin triss du fixat till. :)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Beppan

Så snyggt du fick ihop trissen.
Och kul knorr där på slutet!!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Kerstin

Härligt ljus i dina bilder och på den första bilden känner jag igen mej. En berg jag har passerat några gånger.

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Bibbi

Härliga bilder på olika vägar. Alla tre är fina på sitt sätt men jag gillar den första lite extra.
/Bibbi

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Anna-Lena

Finfina trissbilder alla tre.

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Caroline

FIna bilder!
Tyckte sista bilden såg lite farlig ut, kunde nog lätt hänt en olycka ;)

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Freja

Härligt trissat! Jag minns när det blev asfalterad väg till min barndomsby. Så mycket läyttare det blev att cykla milen till närmsta kiosk och kunna köpa glass på sommaren. Svart asfalt som bildade bubblor när det var varmt, som smällde som bubbelplast under cykelhjulen...

Svar: Låter härligt!
Per-Anders

#21 - Kerstins foto

Ja visst är det fint med de där svarta vägarna med kritvita streck. Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Madde

Jättesnygga bilder11

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Mia

Häftig triss som vanligt hos dig! Den understa bilden är den som tilltalar mig allra mest... ;-)

Svar: :)
Per-Anders