Fototriss: arkitektur

Veckans tema hos Fototriss är arkitektur. Samtliga bilder har jag tagit idag i Sundsvall. Första bilden har jag tagit på några arkitektoriska figurer på taket på stadshuset. 
 
Den andra bilden tog jag i parken Vängåvan. Bilden visar en detalj i fontänen som finns där. 
 
De centrala delarna av Sundsvall kallas Stenstan och består av ett antal kvarter med vackra stenhus. Sista bilden visar ett kvarter som ligger i närheten av Stora Torget.
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, arkitektur, Sundsvall, Stenstan
#1 - Gunvor

Fina bilder från Sundsvall! Jag gillar den staden.Många vackra byggnader i Stenstan.Brukar åka dit ibland o bo över på Clarion hotell. Jättetrevligt hotell.

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Berit E i Kasperian

Det är något visst med äldre, pampiga hus i stadsmiljö. Jag tycker om dem!
En rolig figur där på taket, med lagerkrans, våg, svärd och någon sorts konstig hybridklädsel. I den försöker nog många symboler samsas. :)
Rolig triss!
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#3 - BP

Nytagna bilder! Eloge där! Å den sista blir min favo!

Svar: Jag brukar faktiskt för det mesta ta nya bilder till Fototriss.
Per-Anders

#4 - Axart

fina trissbilder, härlig ton i husen på sista bilden.
AX

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Anneli - A'la Foto

Som vanligt grymt fina HDR-bilder! Särskilt den sista sticker ut och blir min klara favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Vackert som bara den. Jag har suttit där många gånger och studerat de vackra arkitekt byggnaderna... Du gjorde dem ännu vackrare nu! Stenstaden är snyggt fångad! + i kanten för färska bilder ;) Du tar verkligen utmaningen på allvar :)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Gammelsmurfen

Sista bilden min favorit i en bra triss

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Åsbergs Foto

Häftiga bilder! :)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Micke

De där gamla ståtliga byggnaderna är ju speciella...sådant byggs ju inte idag.
Vi har en hel del sådana i våra centrala delar av GBG.....fint tycker jag.

Fina bilder där.

Ha de bäst.

Svar: :)
Per-Anders

#10 - cissi

Roligt med dagsfärska bilder där den första blir min favorit!

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Freja

Wow, vilka maffiga byggnader och detaljer du visar i trissen, snyggt!

Svar: :)
Per-Anders