Fototriss: så ser det ut där jag är

Här i Timrå är det höst och så här ser det ut där jag befinner mig just nu: höstpysslande ute på villatomten. Första bilden visar vår ena grindstolpe. På sikt funderar vi på att ta bort den. Den håller på att bli lite sliten.
 
Den andra bilden visar en liten sittgrupp vi har på gräsmattan. Jag funderar på att ta in stolarna och bordet för vintern. 
 
Den tredje bilden tog jag på några nypon på baksidan av vårt hus. För visst är det nypon? De verkar lite för stora för att vara rödvinbär.
 
 Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fototriss, foto, höstbilder, höst
#1 - Monica o Jacob

Härligt med ostädade höstträdgårdar.
Ja den har väl sett bättre dagar grindstolpen men har en viss charm;-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Mia

Grindstolpen matchar väl i färgen med höstfärgerna för övrigt... ;-)

Det bästa med hösten är faktiskt färgerna! Den här hösten är OK, mycket sol och behaglig temperatur... Det tackar jag för, annars är jag ingen större höstälskare... Det skulle vara lingon- o svampskogen i så fall som lyser upp tillvaron... ;-)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - BP

Riktigt vackra bilder alla tre. Å visst är det nypon. En av få frukter jag känner igen;-)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Eva Trillian

Verkliga höstbilder :) Fina foton!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Pia

Vilken härlig triss!! Gillar verkligen den översta bilden.
Önskar dig en fortsatt fin söndagskväll!
/Pia

Svar: :)
Per-Anders

#6 - AXart

Vackert triss, och stolparna blir bara vackrare av patina.
AX

Svar: :)
Per-Anders

#7 - KajsaLisa

Ser ut som den håller på att avskaffa sig själv :) Sen en fundering, det där med trädgårdsmöbler som matchar höstfärger. Varför blir blåa trädgårdsmöbler så snygga när det är dags att ta in dom ? Noterat det i fler trissar.

Svar: Fast trädgårdsmöbeln på bilden är svart.
Per-Anders

#8 - Berit E i Kasperian

Fint hos dig, blir glad när jag ser en annan icke-pedant. :)
Grindstolpen kanske löser frågan själv, och den blå möbeln skulle nog klara första snön också. :)
Berit E

Svar: :)
Per-Anders

#9 - kalebass

Ser verkligen ut som om grindstolpen är på väg bort.
Visst är det en hel del att göra på hösten...Passa på och gör lite nyponmarmelad!

Svar: Bra idé!
Per-Anders

#10 - Anita A

Riktigt höstlikt hos dig också. Snart dags att förbereda för vintern. Tur att jag inte har någon tomt att sköta nu för tiden! :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Freja

Så vacker hösten är hos dig!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Kerstins foto

Gillar trissen, starka fina färger. Den där grindstolpen....håller inte den på att försvinna utan hjälp? ;)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Åke

Riktiga bilder som berättar om vilken årstid det är. Jag tror det är nypon... snyggt fångade :) Grindstolpen ser ut att smälta in i årstiden...

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Stare Ström

Det verkar vara dags att förbereda vintern hos dig!

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Kenneth

H'rliga höstbilder

var med i en tävling o nu är jag i final gå in o rösta på mitt bidrag nr 2

http://lifeofjohanna.se/2014/october/rosta-pa-din-favorit.html

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Anni

Hahaha, grindstolpen är ju en sann höjdare - så passande till årstiden!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Beppan

Härliga höstbilder! Grindstolpen är ju riktigt tjusig! Precis som de blå möblerna. Skulle säkert vara tjusiga mot vit snö också... :-)

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Veiken

En jättefin triss. Härliga färger i bilderna. HDR? ;)

Svar: Till viss del HDR. Men även en del andra effekter i appen Snapseed.
Per-Anders

#19 - sanna

Fantastisk hösttriss! Man blir glad av alla färger :)

Svar: :)
Per-Anders