Fototriss: djup

Den här veckan bjuder Fototriss på ett riktigt djupt tema, nämligen djup. Den första bilden har jag fotat inne i slangen mellan pelletsskruven och själva brännaren. Jag har emellertid inte fotat på plats i pannrummet, utan på köksbordet. Den gula elden har jag simulerat med en ficklampa som jag lyst på den genomskinliga slangen med (mellan ficklampan och slangen hade jag ett tomt gult plastkuvert från Forex). Pelletsen i slangen är dock äkta. 
 
Nästa bild har jag fotat i djupet av en ölflaska som jag drack ur medan jag tog bilden på pelletsslangen. Även där har jag använt ficklampor för att få lite spännande effekter. 
 
Den sista bilden fotade jag tidigare idag medan det fortfarande var dagsljus (behövde ingen ficklampa då). Jag försökte få till ett djup i bilden med lite experimenterande med skärpedjupet i kameran. 
 
Bilderna har jag också lagt upp på Instagram.
 
Denna veckas omgång av Fototriss är också en tävling med chans att vinna presentkort från Coolstuff. Min önskepryl från Coolstuff är den radiostyrda drönaren Parrot Rolling Spider.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Pellets, Fototriss, djup, skärpedjup, bärs, Samuel Adams, öl, tomglas
#1 - Åke

Spännande bilder till temat! Riktigt bra djup i alla tre :) Snyggt jobbat!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Kerstins foto

Wow, vilken kreativitet! Gillar verkligen din triss!

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Snyggt och kreativt trissat! Helt annorlunda tänk och det gillar jag!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anna-Karin

Håller med föregående talare vilken kreativitet. Snygg triss!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Beppan

Klurig lösning som vanligt på din triss!
Spännande bilder!

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anki-itte

En kreativ triss som passar bra till veckans tema.

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Solvarma Irene

Snygga bra uttänkta bilder.

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Bp

Vilka toppen kreativa bidrag till temat. Ettan och tvåan är sååååå läckra!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Christina

Fiffigt att fixa fina bilder som är omöjliga att ta annars. Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Marja

Så fina och spännande bilder! Du bemödar dig verkligen för att få till det. :) Jag gillar svampen... där blev det fint skärpedjup. :)

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Oliver

Fina exempel på kreativ fotografi!

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Arvid och Lydia

Du är fantastiskt påhittig och duktig. Blev superfina bilder. :-)

Trevlig kväll och tack för dina tankar hos mig. :-)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Spanaren

Fina bilder! Fastnade både för nummer 1 och nummer 2 /kram

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Barbro S

Spännande, läckra bilder med härliga färgeffekter.På den sista anar jag en alldeles äkta falsk kantarell :).

Svar: :)
Per-Anders

#15 - irene

Läckert!

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Inger

Så synnerligen kreativt med pelletsslangen och ljuset! Och på ölflaskan kan man tom se märket...

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Freja

Vilka vackra bilder! Tänk så det går att få till med lite fantasi och kreativitet!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Kenneth

bra bilder

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Eivor

Du har verkligen lagt ner jobb för att få fina bilder. Ska bli kul att följa dig. / Eivor

Svar: :)
Per-Anders

#20 - Marit Johansson

Toppentriss, kul och annorlunda!

Svar: :)
Per-Anders

#21 - cissi

Snygg triss! Att bara komma på idén till den första bilden...och den andra löste sej så att säga av sej själv. :)

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Anni

Samuel Adams minsann! Här gäller det att titta djupt i flaskan. Himlans kluriga trissbilder de där två första!

Svar: Samuel Adams är ett gott öl som finns i olika varianter.
Per-Anders