Det blev inte bra men det kunde varit värre

 
Igår berättade jag om att jag bytte till vinterdäck på bilen för att slippa riskera ombesiktning på grund av slitna sommardäck. I morse var jag på Bilprovningen och fick visserligen en anmodan om ombesiktning (en krängningshämmare som hade lossnat), men jag är trots allt nöjd ändå.
 
Jag fick ingen anmärkning på avgasröret som jag satt fast med en slangklämma och besiktningsmannen tog heller ingen notis om att jag bundit ihop bromsslangarna under bilen med buntband. Men såna lagningar på en bil är kanske okej. Vad vet jag.
 
Jag slapp i alla fall få någon anmärkning på däcken.
 
Bilden tog jag under pågående besiktning av min bil.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Bilprovning
#1 - BP

Du verkar verkligen vara "handy". Undrar om du även lagar krängningshämmaren (vad är det för nå't????) på ditt fyndiga sätt...

Svar: Det undrade jag också när jag åkte från bilprovningen. Men jag chansar inte. Tänker lämna in bilen på verkstad (vilket troligen blir svindyrt).
Per-Anders

#2 - Kenneth

sånt där brukar kunna kosta

Svar: Troligen kommer det att göra det.
Per-Anders

#3 - Åke

Hägga i Sörberge fixar det :) Kul med bilder från Bilprovningen :) Jag har tre bilar nu på rad... inom november...

Svar: Jag tror det blir Volvos verkstad i Timrå.
Per-Anders