Tågresa utan problem. Det är problemet.

I helgen var sambon på konferens i Västerås. Färdsättet hon valde var tåg. När hom kom hem igen på söndag kväll var hon besviken. Tågen hade nämligen hållit tidtabellen - både på ditvägen och tillbakavägen. 
 
Alla tidigare konferensresor hon gjort var tågen försenade, och när man råkar ut för sånt kan man söka och få tillbaka biljettkostnaden av SJ. Så blev det alltså inte denna gång.
 
"Nu måste jag ju betala nästa resa själv", sa sambon.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om SJ, tåg, resor, tågresor, järnväg, förseningar
#1 - BP

Hahaha! Det måste ha varit en engångsföreteelse, väl värd att betala nästa resa med egna pengar;-)

Svar: Det kan vara värt en liten försening om man får bra betalt.
Per-Anders

#2 - Kenneth

bara inte förseningen blir för stor så :)

Svar: Nej precis. Lagom är bäst.
Per-Anders

#3 - Veiken

Hahaha! Det finns två sidor av allting!
Jag vet att du ibland använder dig av ett HDR program - vilket? Jag har någon gång använt mig av fotor.com, men den sidan verkar vara nerlagd! :(

Svar: Jag brukar använda appen Snapseed. Den gillar jag skarpt.
Per-Anders

#4 - AnnaKK

Ha-Ha! ;-D

Känner igen det där från tiden jag tågpendlade till universitetet i Växjö - så fort tåget var 20 minuter försenat kunde man reklamera sin resa och få ett busskort som kompensation. Enda problemet var att jag aldrig åkte buss, så till sist hade jag en halv kortlek men såna outnyttjade... <:-I

Svar: Hm... Synd.
Per-Anders