Snö på marken

 
Vintern hänger i luften. Idag kom det ett lätt snöfall, så lätt att det nästan inte märktes. Man skulle kunna beskriva det som tunn snörök. På marken lade sig ett glest täcke av snöflingor som inte riktigt lyckades dölja gräset. Jag blev inspirerad att uttrycka mig i poetiska ordalag. Följande dikt blev därmed verklighet:
 
Snö i luften,
Snö på marken. 
Snö i sinnet,
Snö under sparken. 
Fast jag föredrar bilen.
 
Bilden tog jag med mobilen idag på eftermiddagen. Motivet är gräsmattan intill min arbetsplats.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Vardagslyrik, poesi, vinter, snö
#1 - Kenneth

det blir så fint med nysnö när världen byter skepnad från det vissna, gråa till det vita fluffiga

Svar: Jo, många tycker det.
Per-Anders

#2 - BP

Du börjar bli bättre och bättre - dina poetiska talanger alltså. Håller helt med dig och håller inte med Kenneth alls. Jag menar dagarna blir ju kortare och mörkare oavsett om det ligger snö på marken eller inte;-)

Svar: Jag går från klarhet till klarhet.
Per-Anders

#3 - Micke

Klarhet till klarhet är en bra beskrivning.....ha en fin kväll. :)

Svar: Tack detsamma!
Per-Anders