Jam, jam, paperjam

Jag står vid skrivaren på jobbet och väntar på att alla pappersarken i korrekturet ska komma ut. Plötsligt tar det tvärstopp i utskriften och på den lilla displayen blinkar ett meddelande att ett papper fastnat. En pedagogisk och noggrann steg-för-stegbeskrivning hur man fixar pappersstoppet dyker upp på displayen.
 
Men trots att jag öppnar alla anvisade luckor, trycker på alla små knappar jag ser, och försöker titta in i skrivarens alla konstiga öppningar så hittar jag inget papper som fastnat.
 
Jag stänger alla luckorna igen och för en sekund verkar det som om skrivaren tänker starta. Men så kommer de igen - de där små ilskna pipen som tyder på att skrivaren inte tänker fortsätta utskriften. "Ett papper har fastnat", hävdar skrivaren bestämt på displayen.
 
Upp med alla luckorna igen, bara för att återigen konstatera att det inte finns något papper som fastnat. 
 
Det är sent, jag är trött, och jag vill hem. 
 
Fan...
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Stress
#1 - Arvid och Lydia

Känner igen stressen...

...hoppas det löste sig och att du fick en trevlig kväll. :-)

Svar: Jodå, jag skrev ut på en annan skrivare.
Per-Anders

#2 - Arvid och Lydia

PS.

Vem är Hanna?

Svar: Hanna..?
Per-Anders

#3 - Kenneth

ja skrivare lever sitt eget liv :)

Svar: Ja ibland gör de det.
Per-Anders

#4 - BP

Å sååååå irriterande. Hade troligen försökt använda en annan skrivare - bara för att komma hem alltså.

Svar: Precis vad jag gjorde också.
Per-Anders

#5 - Micke

Jo..en och annan gång har väl pappershelvetena fastnat i skrivare även för mig..
Det bästa är nog att skriva ut innan lunch som senast så,kan man stå,där och svära över maskinhelvetet på arbetstid iallafall.

Trevligvhelg på dig.

Svar: Bra idé!
Per-Anders

#6 - Veiken

Jag blir alldeles svett när jag tänker på alla gånger som papper fastnade i skrivaren på mitt jobb! Då visste alla att mitt vokabulär verkligen var och är omfångsrikt! ;)

Svar: Huga!
Per-Anders

#7 - kalebass

En annan blodtryckshöjande händelse är väl när det efter ett litet stopp står ; "ett dokument väntar..." och efter varje försök att åtgärda problemet får ett nytt " ett dokument...osv. igen och igen.
(Lösningen är ju oftast att starta om apparaterna).

Svar: Jo de sätter oss på prov hela tiden
Per-Anders