Fototriss: solitär

Veckans tema hos Fototriss är solitär vilket handlar om ett motiv som är ensam i bilden. Första bilden visar en väldigt solitär stock som ställt sig på högkant i vattnet utanför Timrå. Fotad idag.
 
Nästa bild tog jag på Island i våras. Bilden visar en brandpost som stod ganska ensam på ett fält intill en anläggning där man kunde hyra islandshästar.
 
Inspirationen till den tradje bilden fick jag idag på eftermiddagen när jag var på väg med en kasse tomflaskor till återvinningsstationen. Jag vet inte om min tanke här överensstämmer med begreppet solitär men glasflaskan till höger är ju ganska ensam i sällskap med plastflaskorna.
 
Några av bildena har jag också lagt ut på Instagram.
 
Läs även andra bloggares åsikter om Solitär, foto, Fototriss
#1 - Eva Trillian

En triss att gilla! Bilden med brandposten är ju bara så bra!

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Axart

Alla dina bilder har sin berättelse, finemang. Brandposten ser helt malplacerad ut :)
AX

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Violen på Brandholmen

Trevlig variation av bilder i din triss! Brandposten är läcker där den står i sin ensamhet, men stocken är strået vassare!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anna-Karin

Första bilder är fantastisk.
Gillar även tolkningen i den sista :.

Svar: :)
Per-Anders

#5 - BP

Suverän triss, speciellt tvåan. Å eftersom Corona är min favo sommaröl, får även trean ett MVG:-)

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Åke

Helsköna plåtar :) Brandposten är ju urläcker dessutom :) Inget fel på flaskan och stocken heller ;)

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Lottisen

Härlig triss! Jättebra tolkning!

Svar: :)
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Mittenbilden är verkligen solitär, den brandposten ser sjukt felplacerad ut. ;)

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Sofie

Fin tolkning speciellt den första bilden är jätte vacker!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - Kenneth

helt ok tanke

Svar: :)
Per-Anders

#11 - Spanaren

Fina trissar!
Gillar din översta bild bäst. Underbar bild/kram

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Nett

Så vackra bilder :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Hanna

Mycket fint. Första bilden är helt underbar, gillar ljuset och stämningen i den bilden.

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Oliver

Trevlig triss! Brandposten var ett kul inslag. En novis kan tycka att den är lite överkurs i det karga landskapet, men den har säkert sin funktion förutom att göra sig bra på bild?

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Anni

Islandsbilden är bara SÅ häftig! Man kan tro att det är en kuliss och inte verklighet.

Svar: :)
Per-Anders

#16 - Anitas Malta

Vilken härlig tolkning och bilderna är underbara. Ja, ettan vinner stort men Island är fantastisk och flaskan vädligt fyndig. Snyggt !!

Svar: :)
Per-Anders

#17 - cissi

Ettan och tvåan är fantastiska! Den röda brandposten gör sej så bra mot naturen!

Svar: :)
Per-Anders

#18 - Freja

Snyggt trissat, gillar mittenbilden bäst! Ungarna vill åka till rejkjavik med mig i vår, jag har varit där en vecka på 80-talet och längtat tillbaka sen dess...

Svar: :)
Per-Anders

#19 - Tomtan

Första bilden är urläcker! Men jag gillar tanken i den sista :D

Svar: :)
Per-Anders

#20 - irene

Heja. Fagervik/Timrå kan snart bli ett eget tema i Fototrissen. ...fast jag misstänker att den fått gedigen hjälp att ställa sig på högkant när man ser på hur många som står på rad i verkligheten ;)

Svar: :)
Per-Anders

#21 - Veiken

Jättefina bilder. Jag gillar den översta mest eller den mellersta, kanske!
Suveränt tänk till den sista bilden! Gillas!

Svar: :)
Per-Anders

#22 - Gammelsmurfen

Inte utan att man(jag) undrar "varför?" om brandposten...

Svar: :)
Per-Anders

#23 - Mia

Som vanligt intressant triss... intressanta tankar bakom. Översta bilden är isigt blå... ser ruskigt kallt ut... brrr

Svar: :)
Per-Anders

#24 - Jenny

Jättefin triss!

Svar: :)
Per-Anders