En ny dikt

 
Återigen har min kreativitet flödat och utmynnat i en dikt som jag vill dela med mig av här:
 
Jag ser hur dom talar,
jag hör rösterna.
Jag förstår orden,
men inte betydelsen.
Det är fredag.
 
Bilden ovan tog jag nyss på en burk rostad lök som stod på köksbordet. Burken och dess innehåll var en del av kvällens fredagsmys.
 
Läs även andra bloggares åsikter om Fredag, fredagsmys, vardagslyrik, poesi
#1 - KajsaLisa

Låter nästan som den där japanska diktformen hajku eller vad den kallas. Försökt själv men det gick inget vidare.

Svar: Haiku följer ett speciellt mönster och är något helt annat än min fria diktform.
Per-Anders

#2 - Veiken

Oj då. Mina celler i hjärnan har visst inte vaknat än. Jag förstod liksom inte dikten! :( Hoppas att din lördag har startat bra!

Svar: Om man säger så här: den här dikten är så djup att jag knappt förstår den själv.
Per-Anders

#3 - BP

Den dikten är betydligt vassare och verklighetsförankrad än ditt första försök!

Svar: Jo, jag känner att jag håller på att bygga upp en stark erfarenhet nu.
Per-Anders

#4 - kalebass

Stilen är realism, Man ser och hör dom. Läppar formar ord man känner igen, men... Jag tror dikten handlar om politikers svammel.

Svar: Fast egentligen handlar dikten om att det är fredag och jag kommer hem från jobbet och är trött.
Per-Anders

#5 - Micke

Har inget sinne för dikter egentligen.. Men jag läser så gott jag kan iallafall.

Hade en bekant som höll på med sådant..fast det tror jag att jag skrev vid nåt annat tillfälle.

Ha en skön söndag.

Svar: Jag har heller inget sinna för dikter. Men jag skriver ändå.
Per-Anders

#6 - Kenneth

gott med rostad lök

Svar: Jajamän. Till korv.
Per-Anders