Varför kan inte Internet ge mig rätt grillväder?

 
Är egentligen Internet så avancerat som det sägs? Visst, jag kan hålla med om att det hänt en del sedan 1969 då den amerikanska militären skapade ARPANET, föregångaren till Internet. Och visst, naturligtvis är det praktiskt att kunna skypa med vänner på andra sidan jordklotet, boka flygbiljetter via sin iPad eller chatta med sin politiker om gatubelysning som slocknat. 
 
Men jag tycker ändå utvecklingen går för sakta. Jag undrar: när kan vi beställa rätt väderlek via Internet?
 
Alltså, så här är det: På lördag tänkte vi grilla. Och då vore det väldigt trevligt om det kunde få vara lite varmt och soligt ute - och att man dessutom kunde lita på att det skulle bli så.
 
Vi vet att mänskliga hjärnor faktiskt fört oss till månen, uppfunnit antibiotika och konstruerat bakmaskinen. Därmed vet vi också att den mänskliga hjärnan är kapabel att uträtta stordåd. Men det vore väl inte för mycket begärt om dessa hjärnor även kunde konstruera en iPadapp som jag kunde beställa lite solsken med.
 
Jag är ju faktiskt villaägare. Och jag vill grilla.
 
Bilden ovan tog jag i somras (eller om det var sommaren före) när jag grillade järnet på vår villatomt.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Grilla, grillning, villaägare, sommar, väder, vädret
#1 - Mia

Jag tror nog att du får nöja dig med och vara glad för att vara villaägare! Har du inte infravärme? I så fall kan du lura sol o väderlek en aning... ;-)

Svar: Jo, jag har infeavärme. Men den går på el och kostar därmed mycket pengar. Funderar på att ha ett gäng eldkorgar utanför altanen. Med eld i.
Per-Anders

#2 - BP

Hahaha! Får jag föreslå yr.no, det har alltid betydligt bättre väder än smhi.se;-)

PS Å vem f*n vill ha en bakmaskin;-) DS.

Svar: Jag behöver ingen bakmaskin.
Per-Anders

#3 - anneli

Håller fullständigt med dig! JAG VILL OCKSÅ GRILLA!

Svar: Efter en lång och hård vinter är man jättesugen på att grilla.
Per-Anders

#4 - Blåst af Kuling

Jag vill också grilla! Önskar sol, värme och vackert väder. i morse när jag vaknade var marken övertäckt med .... SNÖ! SÅ kan vi ju inte ha det! Och kallt är det! Brrr!

Svar: Nej, så kan vi inte ha det. Nu får det vara nog med snö.
Per-Anders

#5 - KajsaLisa

Visst är det härligt att grilla.
Om det bara småregnar fungerar det faktiskt, har själv testat ute i skogen.
Annars finns det en färdig app till Iphone.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/02/27/kajsalisas-vaderskola/

Svar: Huvudsaken är att det inte är för kallt.
Per-Anders