Fototriss: så här ser det ut där jag är

Veckans tema hos Fototriss är så här ser det ut där jag är. Här i Timrå har lördagen präglats av ostadigt väder. Ena stunden har det varit strålande solsken, nästa stund grovkornig hagelnederbörd. Just hagel fick bli motivet på mina samtliga tre bilder.
 
På bilens vindrutetorkare samlades ett stort antal hagelkulor.
 
Hagelkulorna var ganska stora, typ fem millimeter i diameter.
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om Blogg100, Fototriss, hagel, sommarväder, väder, hagelskur
#1 - BP

Oj då, det var då stora rackare måste jag säga. Dessutom verkar ni har drabbats av aprilväder i Sundsvallsrakten, ungefär som vi, fast vi slapp hagel.
Snygga bilder blev det dock måste jag säga:-)

Svar: :)
Per-Anders

#2 - Katarina-Cinnamon

Sånt väder hade vi i Sollefteå också, regn, hagel, regn, hagel, sol.
Fina bilder på haglet :-)

Svar: :)
Per-Anders

#3 - Gunvor

Samma här! Aprilväder i maj har vi också.Fin triss!

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anneli - A'la Foto

OJ vad härligt med hagel! Vi hade det häromdagen men så lite så det låg absolut inte kvar så det gick att fotografera! Och dessutom hade jag inte möjlighet att vara ute då! Härlig tolkning!

Ha en skön söndag!

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Sami

Hej
Fin triss. Vilken konstig känsla att få uppleva hagel nu :(

Svar: :)
Per-Anders

#6 - Anni

Bara att gå ut med glaset och samla is till drinken! Hagel är spännande, tycker jag, lite som vädrets drama queen!

Svar: :)
Per-Anders

#7 - Åke

Så läckra bilder, jag tittade ut då och då och såg dessa hagel falla... Läckert fotat! Jag ver uppe på ett tak då och då men klarade mig från skuren ;)

Svar: :)
Per-Anders

#8 - Gammelsmurfen

OJ!!

Svar: :)
Per-Anders

#9 - Linnéa

Kul att du valde hagel, vilka kulor. Hoppas kylan försvinner och att värmen återkommer. Riktigt ruggit här i E-tuna o runt torpet också.

Ha en bra vecka!

Svar: :)
Per-Anders

#10 - KajsaLisa

Ser inte kul ut, men det blir intressanta motiv. Kanske det är bättre väder nu, annars vore det väl kul att fånga en hagelskur på bild.

Svar: :)
Per-Anders

#11 - jeanette

Hagel kan va vackert trots man inte vill ha det.

Svar: :)
Per-Anders

#12 - Lena

lite annorlunda triss än dom flesta idag :)

Svar: :)
Per-Anders

#13 - Freja

Så läckert fotat! Här har det snöat och/eller haglat varje dag hittills i maj, men däremellan är himlen blå och solen glad!

Svar: :)
Per-Anders

#14 - Lena B

Hua då, riktigt så illa har vi det inte i Götet :)

Svar: :)
Per-Anders

#15 - Karilotte

OIda....det var mye hagl ! Ikke akkurat det man ønsker seg når det er vår! Håper kommer snart tilbake til deg :-)

Svar: :)
Per-Anders

#16 - lilalili

5 solar av 5 möjliga för de härliga bilderna :)

Svar: :)
Per-Anders

#17 - Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vilka fina bilder:)

Svar: Tack.
Per-Anders

#18 - cissi

Nästan så man kan tro att haglet kom just till din triss!! Fina bilder!

Svar: Kanske var det så.
Per-Anders

#19 - Jenny

Läcker triss!

Svar: Tack!
Per-Anders